24-02-2024, 20:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-02-2024, 08:49 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Palun tungivalt Daffi postitust mitte kustutada, seal on head õppematerjali tegelikult. Näiteks kaval viis teha UAZ haagis oluliselt tarvitamiskõlbulikumaks: https://fermer.ru/comment/1074405524#comment-1074405524 . Pange tähele komplektis oleva ülekasvanud aiatraktori avatava tagaakna lahendust
Silindri käigukordistil on kaks eelist: väike paigalduskõrgus (samas vajab paigalduspikkust!) ja võimalus kasutada kahepoolse toimega hüdrosilindrit, mis võimaldab kasti jõuga ka alla tuua. No ja kolmas oluline eelis: saada kolvikäigust pikemat töökäiku, oli oluline anno 1975, kui teleskoope polnud saada. Anno 2024 ei näe ma üldse põhjust jännata säärase liigendisüsteemiga olukorras, kus kasutatud teleskoobi saab 150€ ja isegi uus poola "hiinakas" ei maksa miljonit enam.
Muide, tavalise silindri käigupikkust saab ka "lisada", kui panna see tavapärase "tõukan taha" asendi asemel hoopis ettepoole kaldu, "tõukan ette" asendisse. Kuna kasti põhja küljes olev silindri kinnitus liigub kallutamise lõppfaasis olulisel määral tahapoole, saame kümmekond kraadi lisakaldenurka lihtsalt geomeetria abiga. Olen selle triki ühele Poola kärule kunagi teinud ja saime algse 42-kraadise kallutuse 760 mm käiguga silindri juures 56 peale. Kallutamiseks vajalik rõhk kukkus ka veidi - väsinud russi hüdropump, mis originaali ilma põhjagaasita raamist lahti ei saanud mullakoormaga, suutis uue asendi juures juba keskmistel pööretel kastile tuule alla teha. Silindri algasendi kaldenurga muutus jäi kindlasti alla 10 kraadi.
Silindri käigukordistil on kaks eelist: väike paigalduskõrgus (samas vajab paigalduspikkust!) ja võimalus kasutada kahepoolse toimega hüdrosilindrit, mis võimaldab kasti jõuga ka alla tuua. No ja kolmas oluline eelis: saada kolvikäigust pikemat töökäiku, oli oluline anno 1975, kui teleskoope polnud saada. Anno 2024 ei näe ma üldse põhjust jännata säärase liigendisüsteemiga olukorras, kus kasutatud teleskoobi saab 150€ ja isegi uus poola "hiinakas" ei maksa miljonit enam.
Muide, tavalise silindri käigupikkust saab ka "lisada", kui panna see tavapärase "tõukan taha" asendi asemel hoopis ettepoole kaldu, "tõukan ette" asendisse. Kuna kasti põhja küljes olev silindri kinnitus liigub kallutamise lõppfaasis olulisel määral tahapoole, saame kümmekond kraadi lisakaldenurka lihtsalt geomeetria abiga. Olen selle triki ühele Poola kärule kunagi teinud ja saime algse 42-kraadise kallutuse 760 mm käiguga silindri juures 56 peale. Kallutamiseks vajalik rõhk kukkus ka veidi - väsinud russi hüdropump, mis originaali ilma põhjagaasita raamist lahti ei saanud mullakoormaga, suutis uue asendi juures juba keskmistel pööretel kastile tuule alla teha. Silindri algasendi kaldenurga muutus jäi kindlasti alla 10 kraadi.