26-02-2024, 13:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-02-2024, 14:20 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
(26-02-2024, 11:58 AM)v6sa Kirjutas:(26-02-2024, 00:18 AM)meli666 Kirjutas: ...
Esialgne mõte, et nagunii avalikele teedele ei roni ja pole vahet võib teinekord siiski muutuda.
Ja siis tuleb mängu tehniline pass ja andmed piduriteta ja piduriga haagis.
Ise tehtud haagist vist registreerima ei pea aga samas vist on miskine kiiruse piirang?
Allolev on algse küsimuse "teeme odavalt endale sobiliku haagise koduõuel asjatamiseks" juurest juba kaugele triivinud, aga ehk lubate pisukese erialase kõrvalepõike. Ega praegune olukord, kus Politseid maapiirkonnas näha ei ole, ei kesta lõpmatuseni. Rääkimata ebasoovitavast olukorras, kus kellegi vea tõttu asuvad sündmuse järelmeid menetlema juristid.
Haagisega traktori küljes on lõbus lugu. Esmalt ütleb piduridirektiiv, et piduriteta traktorihaagise mass tohib olla enimalt vedukile lubatu või kuni 3200 kg. See on siis tegelik mass. Pidurite olemasolul piirab haagise tegelikku massi vedukile lubatud number, mis traktoritel on enamasti kahekordse registrimassi kandis pidevatoimelistel (õhk, õli) pidurite puhul. Kui palju täpselt, tuleb üle kontrollida.
Juhtimisõigused käivad jälle registrimasside kaudu (https://www.transpordiamet.ee/juhtimisoi...tingimused). Hästi jämedalt võib öelda, et pisikesed haagised (ja traktorid) (<8000 kg) mahuvad veel B,C,D kati alla, aga vähegi suurem käru (sh. pea iga haagis russi järel) eeldab T (või lisaks mõnda xE kategooriat). Ehk üks asi on haagise legaalsus traktorirongis, teine asi õigus seda piloteerida.
Ei saa mitte vaiki olla

Alustame sellest, et patrull maapiirkonnas pole enam üldse haruldane nähtus (kindlasti on erandlikke kohti).
Tõenäosus, et keegi suudab kastiga käru pukseeritavaks seadmeks rääkida - no ütleme... nullilähedane

Juhtimisõiguse manuaal tasub küll selgeks teha, kui ei ole T-kategooriat lubadel ja vaadata liiklusseaduse § 94 lõikeid 10-12. Traktor ja haagis on masinrong (§ 2 p 38) ja selle koosluse puhul E-kategooria ei ole määrav. Üks erisus on muide isegi selles, kunas Bkat juhtimisõigu son omandatud. Kurioosne muidugi - ma tohin sõita Kirovetsi ja 20T haagisega, aga sõiduauto sappa võin haakida ainult 2T

Haagise puhul sabas tuleb igal juhul järgida kõiki veduki passis olevaid kaalunõudeid - kui ei ole kaheteljeline haagis, siis muidugi ka lubatud koormust haakeseadmele (kui see on passis kirjas). Kui kaalubuss tuleb, siis see pole saunakaal, mida proua rõõmuks saaks vähem näitama sättida. Rusikareegel on jah, et piduriteta kahe- ja piduritega kolmekordne veduki täismass, kui passis ei ole vähem. Ehk kui ise ehitada sooviga maanteelegaalsus saavutada, siis tasub vastavat perspektiivi, milline on perspektiivis veduk, silmas pidada
