04-03-2024, 20:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-03-2024, 19:06 PM ja muutjaks oli indreksirk.)
11. juunil 1948 registreeriti Tallinnas Volkswagen registreerimismärgiga PP39-19. Säilinud registrikaart ei sisalda kahjuks tehnilisi andmeid ning viitab sellele, et tegemist on "kinnise" kerega sõiduautoga. Teadaolevalt KdF 82 oli siiski lahtikäiva katusega. Ajaloo uurimisel ei saa alati tugineda vaid ühele infokillule, vaid kõike tuleb vaadelda taustsüsteemis. Näiteks on konkreetse registrikaardi peal kirjas, et 20. aprillil 1971 on samale autole väljastatud uus registreerimismärk 44-24EAA. Ja kui seda hilisemat registrikaarti uurida, siis leiab sealt ka tehasetähise, mis sellel autol tänaseni alles. Õnneks on autost pärast seda 1948. aasta registritoimingut säilinud ka fotosid, kus nähtavad nii sõiduki eritunnused kui ka registreerimismärk. Aga nendeni jõuame hiljem. Toonase peremehe perekonnas on säilinud legend, et pereisa Georg H. oli auto toonud Valgast, kuid selle kohta usaldusväärseid andmeid ei ole õnnestunud veel leida. Tähelepanuväärne on see, et auto oli ju sel hetkel vaid 6 aastat vana ning üldiselt erakätesse selliseid militaarseks otstarbeks valmistatud sõidukeid ei müüdud. Tavaliselt olid nad ikkagi alguses asutuste või ettevõtete kasutuses ning jõudsid alles järgmisel ringil erakasutusse. Aktiivne sõjategevus Eesti territoriumil lõppes 1944. aasta sügiseks, mistõttu ei ole välistatud, et auto oli vahepealsetel aastatel ka riigi teenistuses ning müüdi mingil põhjusel ära.
Riikliku Autoinspektsiooni registrikaardil on kinni kaetud omaniku nimi ning elukoha aadressid.
Riikliku Autoinspektsiooni registrikaardil on kinni kaetud omaniku nimi ning elukoha aadressid.