29-03-2024, 18:05 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-03-2024, 18:10 PM ja muutjaks oli Etsike.)
Kui nüüd piirduda ainult auto võimekusega, siis teoorias isegi minu väikese aku ja aeglase kiirlaadimisega Leaf sõidab selle 1400km ära 23 tunniga. Puusalt matemaatika: iga 2 tunni sõidu @ 90kmh tagant tund laadimist. Ehk keskmine kiirus 60kmh. 1400km/60kmh=23.3h ning selles sisaldub veel sihtkohas aku täis laadimine.
Aga 2x suurema akuga ja 2x kiirema laadimisega Teslal läheb 27h? Lubagem naerda.
PS! See oli teooria, praktikas pole Leafil aku jahutust ja selline 7 korda kiirlaadimine kuumutaks aku liigselt üles. Leaf pole roadtripi auto vaid linnaliikur. Ühe pika sõidu jooksul kaks sellist 0-100% kiirlaadimist on lagi. Seejärel on aku kuum ja laadimiskiirus väga madal. Aga ühest Eesti otsast teise (Narva-Sõrve 480km) sõidab selle kahe kiirlaadimisega ära.
Aga 2x suurema akuga ja 2x kiirema laadimisega Teslal läheb 27h? Lubagem naerda.
PS! See oli teooria, praktikas pole Leafil aku jahutust ja selline 7 korda kiirlaadimine kuumutaks aku liigselt üles. Leaf pole roadtripi auto vaid linnaliikur. Ühe pika sõidu jooksul kaks sellist 0-100% kiirlaadimist on lagi. Seejärel on aku kuum ja laadimiskiirus väga madal. Aga ühest Eesti otsast teise (Narva-Sõrve 480km) sõidab selle kahe kiirlaadimisega ära.