11-04-2024, 14:41 PM
(11-04-2024, 10:27 AM)Mahno Kirjutas: Meeldetuletuseks - käru (mitte konkreetne eksemplar) näeb välja selline: https://20.img.avito.st/image/1/1.t7AUs7...txX29qw9wkVektorite liitmine raskuskeskme leidmiseks. Mingitlaadi negatiivne surve tiisi otsas võib tekkida väga hetkeliselt laadungi viimasel kastist lahkumise hetkel, muul ajal mitte. Kui vaadata üldismealt, siis on 1-teljelistel kallurhaagistel sild geomeetrilisets keskpunktist oluliselt tagapool, traktorihaagistel nagu pildil, kohe väga palju kaugemal, sest trakatsitel ja muudel liikurmasinatel on lubatud haakeseadme koormused hoopis teised kui 50-millise kuulliigendiga sõidukitel. Pigem ongi nad projekteeritud veosillale koormust andma.
Et nüüd kogu komplekti raskuskese läheks sillast tahapoole, pean kas kasti täitsa püsti saama või olema koroem kasti tagaservas ehk vale koormamine. Juriidilises keeles tähendav see seda et tavalised 1-2teljelised on kesktelghaagised, kus teljed on haagise masskeskme lähedal ja täiskootmatuna ka (tühjana igal juhul) on veopeale mõjub jõud kuni 10% täismassist. Need sisi O-kategooria haagsied. Sestap on ka vanad imekallur-kärud kadundu

Traktorihaagis on R-kategooria ja seal on teised jutud.
Tsitaat:Kood 1006. Haagise suurimad lubatud registrimassid
1. Üheteljelise kesktelghaagise suurim lubatud registrimass on 10 tonni.
Kood 1007. Masinrongi suurimad lubatud tegelikud massid
1. Kaheteljelisest traktorist või liikurmasinast ja 1-teljelisest kesktelghaagisest koosneva masinrongi suurim lubatud tegelik mass on 28 tonni.
Kood 1008. Masinrongi koostamine
1. Traktori või liikurmasina järele võib olla haagitud haagis, mille tegelik mass ja vertikaalkoormus haakepunktile ei ületa traktori või liikurmasina valmistaja poolt määratud suurusi.
2. Kui traktori või liikurmasina valmistaja ei ole punktis 1 toodud suurusi määranud või need andmed ei ole kättesaadavad, võib traktori või liikurmasina järele olla haagitud: 2.1. pidurita haagis, mille tegelik mass ei ületa kahekordset traktori või liikurmasina tühimassi;
O-kati loogika järgi võib koormus haakeseadmele olla ka tonn!
Paneme ka autode-haagiste asja ehk siis 50mm kuuliga kärud

Tsitaat:Kood 640. Täis- ja kesktelghaagise ning nende veduki haakeseade
7. Kuulpoldiga haakeseadet on lubatud kasutada O1 ja O2 kategooria haagisel. Veduki kuulpoldiga haakeseadme mõõtmed ja haakeseadme kinnitus vedukile peab vastama joonisel 27 toodud nõuetele. Kuulpoldi kõrgust teepinnast mõõdetakse täismassiga vedukil.
Täiesti eraldi on see osa, mida ei hakka kopima aga mida trakatsite haagistel pole, omaette reeglistik.
Kood 648. Kallur ja kassettkallur
Kood 1110. Mootorsõiduki haakes veetava või pukseeritava sõiduki lubatud suurim tegelik mass
2. M1 ja N1 kategooria veduki haakes on lubatud vedada ainult O1 või O2 kategooria haagist. M2 ja M3 kategooria veduki haakes on lubatud vedada kesktelghaagist või kaheteljelist täishaagist. Haagise lubatud suurim tegelik mass on: 1. pidurita haagise korral 0,75 t või pool veduki tühimassist, kusjuures aluseks tuleb võtta väiksem väärtus; 2. piduriga haagise korral veduki registrimass või M1G ja N1G kategooria veduki korral 1,5 kordne veduki registrimass, kuid mitte üle 3,5 t, välja arvatud M3 kategooria I klassi veduki korral;
Ehk ka väiketraktor on traktor, siis tühjas eluskaalus 750kg trakatsi sappa paned 1500 kilo kaaluda võiva kallurhaagise ja see võiks ka tühjalt rahumeeli 150 kilo koormust haakeseadmele osutada. Olin just "maapaos" Sõbra juures ja lasin pisiKubotsiga Neile u.2Ha uudismaad siledamaks. Just sama 150 kilo tagaripus on ju suisa mõnus. Ehk trakatsile kallurhaagise tasub teha päris kabeda "vertikaalkoormusega haakepunktile" kasutades kantseliiti
