26-04-2024, 17:15 PM
(10-04-2024, 12:42 PM)indreksirk Kirjutas: Head hobikaaslasedTere.
1. Kas automaksu makstakse varamaksuna või üksnes sõiduki kasutamise aja eest? Mida tuleb teha, et mittekasutatava sõiduki eest ei peaks maksu maksma?
2. Kas automaksu määr on erinev füüsilisele isikule ja juriidilisele isikule?
3. Kas ja millises määras erineb M1 (M1G) automaks võrreldes N1 (N1G)?
4. Kas vanus vähendab maksu?
5. Milline on maksumäär 30+ autodele võrreldes uuemate autodega? Kas on mingi muu vanusepiir, millest maksumäär muutub või kaob?
6. Kas ajaloolise väärtusega sõidukitele (historic vehicle) on teistsugune maksumäär või maksuvabastus? Mis on sellise sõiduki kriteeriumid?
Mina uurisin Šveitsi kohta.
1. Makstakse kasutatava masina eest. Tuleb viia nr registrisse ja öelda, et ei kasuta sõidukit.
2. Ei erine.
3. Ei erine.
4. Ei vähenda.
5. Alates 30+ autod on võimalik saada nö vanasõidukiks.
6. 30+ on võimalik reg vanasõidukiks, tasu 270CHF-i ja automaks väheneb umbes 25%-le täishinnast.
Šveitsi kohta ei ole ühest maksupoliitikat, ka automaks erineb regiooniti, aga suurusjärgud on õiged. On võimalus omada kahte autot ka nii, et neil on ühed numbrid, siis maksad kindlustust kallima järgi ja odavama automaksust ka ainult 30%.
Registreerimis tasud on umbes 30CHF, ei sõltu väga tehingust.
Automaksu suurus on seotud mootori suurusega. Näiteks 2L mootor maksab 276CHF aastas, iga lisanduv 0,1L maksab 12CHF rohkem.