25-05-2024, 10:20 AM
(25-05-2024, 10:05 AM)hulgus Kirjutas: Üks asjaolu jääb mõistmata, kuidas (täisealine) jalgrattur üldse peaks ülekäigurajale sattuma? Sai kunagi veloga palju ja suurtes linnades sõidetud, reeglina ikka teel või rattarajal, st.kui sõiduk liikluses, kõnniteele sattumine väga harva. Ja pead ise andma teed jalakäijatele. Varemalt oli jalgrattal kõnniteel liikumine paha, kas nüüd on seadused muutunud?
Ei, ei ole, sõiduteel sõitmine ongi soositud, aga võimalusel mina personaalselt sõiduteele ei roni, kui kõnniteel ruumi on.
Minu jaoks arusaamatu seadus, et need rattad üldse sõiduteele võrdseks lubatud on, kiiruste vahe on nii suur. Ma vähemalt jalgratturina üritan autosid segada nii vähe, kui võimalik on ja minu jaoks on see loogiline. Aga kõigi jaoks ju siis ei ole, tuleb sellega elada.
Aga neid "mina olen võrdne liikleja" hulle ikka kohtab, kes otsutavad pool tänavat kinni panna. Kahjuks auto mass on 2,2t ja väikse puute korral ei ole asi väga võrdne. Eriti nendega sportlastega, kellel jalad kinni pedaalidel ja töllerdavad linnaliikluses, aga ei saa nad ühesti takistuset üle ega ka normaalselt manööverdatud. Omast kogemusest ütlen, et ei saa nad ka äkkpidurdatud - üks selline idioot sõitis mul autol üsna lähedal seljataga keset linna, aga seoses vastutuleva bussiga pidin natuke äkilisemalt pidurdama kurvis ja peeglist see kukk kadus allapoole, kenasti asfalti nuusutama.
Ja see soovituslik 1,5m külgvahe jalgratturiga maanteel vms- > instemsoojenduse podcastis aruati, et vist kirjutatakse see vahe sisse kohustuslikuna seadusesse. Ma tahaks päris näha, kuidas seda järgima hakatakse. Hakkavad näiteks rekkamehed on mitukümment tonni pidevalt nulli pidurdama nagu naksti, kui keegi vastu tuleb vähe kitsama tee peal.
