08-06-2024, 15:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-06-2024, 15:40 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(08-06-2024, 14:36 PM)Laurts Kirjutas: Mis teoreetiliselt juhtub juba registreeritud kasutatud sõidukite turuhindadega kui kehtestada samaväärsetele esmaregistreerimisel tasu?
Kõik arvelolevate risude pakkumishinnad muutuvad selle tasu võrra kallimaks?
Dokumendiäri jätkub aga vastupidises suunas?
Analoogne olukord on ka varem Eestis juba tegelikult omamoodi olnud ca. 20 aastat tagasi ning tõenäosus toodud dokumendimüügi skeemiga raha teenida võib olla reaalne:
(29-04-2023, 11:11 AM)mossepower Kirjutas: ...
Küll aga ksf. Spitfire poolt välja toodud esmaregamise tasu vanematele autodele on suur küsimärk. Võib korduda analoogia ca. 2000 aastate alguse ajaga, kus ühe juba oma nimel oleva helesinise sapaka või rohelise mosse dokumentidega sõitsid vanamehed läbi mitu autot järjest kuna 1600 kroonine arvelevõtt oli ebamõistlikult kallis poole odavama turuhinnaga auto puhul. See oli muidugi ka aeg kui VINile vaadati tihti läbi sõrmede ja omad poisid käisid ainult dokumentidega TÜV tegemas.
Leidsin ka omaaegse uudise, mis tollast suurt muutust dokumentide kehtivuse ja reg. maksu tõusu 2000. aasta paiku kirjeldab: Link
Mind on hakanud huvitama ka mõne kaaskodaniku aktsioon, kes 25 EUR tasu eest lubab surnud autosid oma nimele kirjutada. See on nüüd just automaksu ajel hoo sisse saanud. Huvitav, et kas loodetakse tulevikus analoogselt sinise sapaka või rohelise mosse dokumentidega hakata neid edasi müüma?
Iseküsimus on muidugi see, et dokumendiärikate autod on hetkel omamoodi õhus rippuvad, eelmise omaniku nimelt on need maha läinud, aga uus omanik pole oma nimele neid kirjutanud. Saab olema täitsa huvitav teada, et mis sellises olukorras nt. 50 EUR aastamaksuga saama hakkab.