14-06-2024, 10:17 AM
Autoringi koostamisel on kaks erinevat põhimõtet.
1. Juhtimisõiguse seisukohalt ei ole olulised tegelikud massid ega registrimassid, vaid TÄISMASS. Kui täismasside liitmisel ületab summa 3500 kg, siis tuleb minna analüüsi teise astme juurde.
- kui B-kategooia auto ja haagise täismasside summa ületab 3500 kg, kuid haagis on kerghaagis ehk täismassiga kuni 750kg - piisab B-kategooriast
- kui haagiseks ei ole kerghaagis (so täismass ületab 750 kg), siis tuleb jälgida, et auto ja haagise täismasside summa ei ületa 3500kg - piisab B-kategooriast
- kui haagise täismass ületab 750kg, kuid autorongi (ehk auto + haagis) täismass ei ületa 4250 kg - nn B-kategooria eritingimusega 96
- kõik eelnevad ja ülejäänud kooslused B-kategooria auto ja haagisega - vajalik BE-kategooria
Eelnevas ei ole mitte mingit tähtsust selles, kas haagisel on ka koorem või kui palju haagis tegelikult kaalub.
2. Autorongi koostamise seisukohalt on oluline TEGELIK MASS ehk auto valmistaja poolt ettenähtud haagise tegelik suurim mass. See on tavaliselt erinev piduriteta ja piduritega haagise jaoks. Isegi kui tegelike masside jääb kaugelt alla 3500 kg, siis täismasside liitmisel saadud summa paneb ikkagi paika juhtimisõiguse kategooria. See on alati kirjas sõiduki registreerimistunnistusel ning väliselt sarnaste sõidukite puhul võivad valmistaja määratud numbrid olla väga erinevad.
Need küsimused on reguleeritud liiklusseaduse § 34 lõige 11 ja § 93.
1. Juhtimisõiguse seisukohalt ei ole olulised tegelikud massid ega registrimassid, vaid TÄISMASS. Kui täismasside liitmisel ületab summa 3500 kg, siis tuleb minna analüüsi teise astme juurde.
- kui B-kategooia auto ja haagise täismasside summa ületab 3500 kg, kuid haagis on kerghaagis ehk täismassiga kuni 750kg - piisab B-kategooriast
- kui haagiseks ei ole kerghaagis (so täismass ületab 750 kg), siis tuleb jälgida, et auto ja haagise täismasside summa ei ületa 3500kg - piisab B-kategooriast
- kui haagise täismass ületab 750kg, kuid autorongi (ehk auto + haagis) täismass ei ületa 4250 kg - nn B-kategooria eritingimusega 96
- kõik eelnevad ja ülejäänud kooslused B-kategooria auto ja haagisega - vajalik BE-kategooria
Eelnevas ei ole mitte mingit tähtsust selles, kas haagisel on ka koorem või kui palju haagis tegelikult kaalub.
2. Autorongi koostamise seisukohalt on oluline TEGELIK MASS ehk auto valmistaja poolt ettenähtud haagise tegelik suurim mass. See on tavaliselt erinev piduriteta ja piduritega haagise jaoks. Isegi kui tegelike masside jääb kaugelt alla 3500 kg, siis täismasside liitmisel saadud summa paneb ikkagi paika juhtimisõiguse kategooria. See on alati kirjas sõiduki registreerimistunnistusel ning väliselt sarnaste sõidukite puhul võivad valmistaja määratud numbrid olla väga erinevad.
Need küsimused on reguleeritud liiklusseaduse § 34 lõige 11 ja § 93.