19-06-2024, 21:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-06-2024, 21:01 PM ja muutjaks oli Raudpats.)
Vana teema elluäratamise tingis asjaolu, et kohtasin ühte huvitavat tsiklit. Tsikli mark on vist Peugeot. Ja kuigi seda on väga raske uskuda, siis tsikli omanik väidab kangekaelselt, et just sellise tehnilise lahendusega see tsikkel kunagi tehaseväravast välja veeres.
Aeg on teinud oma tööd ja teema juurest on kadunud seal algselt olnud pildid. Aga piltidel oli kummaline lahendus - mootoril oli käivitamiseks käivitusvänt ja samas ka ketirattaga pedaalid ja kumbagi ei olnud võimalik kasutada, kuna mõlemad segasid üksteist. See konstruktsioon tekitas poleemikat ja tundus paljudele ebamõistlik. Nüüd neid Peugeoti pilte vaadates tekib mõte, et äkki oligi selline süsteem kasutusel? Natuke on mulle küll selgusetu selle toimimine. Priit kusagil eespool kirjutas, et ketti ja pedaale kasutati tagapiduriga pidurdamiseks. Mingi loogika selles jutus ju võiks olla. Aga miks on siis vaja pedaale mõlemal poolel? Ja hammasratas on paremal (väga väike) , aga pidur vasakul pool? Ja vasakul on lisaks ka kanna-pidur? Kas Saare võidusõidutsikkel ei olnudki originaalse analooge mitteomava lahendusega?
Aeg on teinud oma tööd ja teema juurest on kadunud seal algselt olnud pildid. Aga piltidel oli kummaline lahendus - mootoril oli käivitamiseks käivitusvänt ja samas ka ketirattaga pedaalid ja kumbagi ei olnud võimalik kasutada, kuna mõlemad segasid üksteist. See konstruktsioon tekitas poleemikat ja tundus paljudele ebamõistlik. Nüüd neid Peugeoti pilte vaadates tekib mõte, et äkki oligi selline süsteem kasutusel? Natuke on mulle küll selgusetu selle toimimine. Priit kusagil eespool kirjutas, et ketti ja pedaale kasutati tagapiduriga pidurdamiseks. Mingi loogika selles jutus ju võiks olla. Aga miks on siis vaja pedaale mõlemal poolel? Ja hammasratas on paremal (väga väike) , aga pidur vasakul pool? Ja vasakul on lisaks ka kanna-pidur? Kas Saare võidusõidutsikkel ei olnudki originaalse analooge mitteomava lahendusega?