28-06-2024, 23:12 PM
(28-06-2024, 09:43 AM)isandpauk Kirjutas:(28-06-2024, 08:55 AM)maaks Kirjutas: Mul garaažis pikalt seisnud üks nõukaaegne kompressor, millele (ilmselt isa kunagi) on pandud juhtme otsa kahvelpistik. Paneks sinna nüüd sigaretisüütaja pistiku, aga kas kompressoril on vahet kumb on + ja kumb -? Idee järgi ju peaks savi olema
Selline (vähemalt väga sarnane) kompressor kui on oluline
nõuka-ajal olid ju kahvelpistikupesad ka autodes?
Tõenäoliselt pole juhtmete polaarsusel vahet. Alalisvoolu mootor käib lihtsalt teistpidi ringi ja õlivabal kompressoril pole vahet, mis pidi vänt pöörleb.
Kui polaarsus oleks oluline, siis isegi nõuka-ajal osati alaldus- ehk dioodsild vahele monteerida, et alati õige polaarsus saada.
Pane juhtmed külge ja vaata, kas pumpab mõlemat pidi. Karpi avades võib isegi juhtuda, et mootoril on "õige" polaarsuse märgid olemas.
Õhtust!
Ma ei ole asjatundija, aga äkkitse see on hoopis vibrokompressor ja seal polegi mootorit?
Aga kui ka on alalisvoolumootor, siis seda ka ei ole niisama lihtne "teistpidi" käima panna, et vahetad plussi ja viiruse omavahe ära. Selleks, et alalisvoolu mootorit reversseerida, selleks tuleb ankru ja ergutusmähise otste ühendused ümber ühendada, nii et idee järgi peakski tõesti savi olema...