02-07-2024, 10:32 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-07-2024, 10:33 AM ja muutjaks oli kass.)
(02-07-2024, 09:27 AM)v6sa Kirjutas:(01-07-2024, 17:00 PM)13piisab Kirjutas: .... Pumba mootoril takistused 9ohm, 13,7ohm ja 22,3ohm. ...
Kuidas need kolm takistuse väärtust kahe mähisega mootoril on mõõdetud?
Kaabli ja kere vahel? Või kaabli sooni paariti mõõtes? Kuidagi väga erinevad.
Tere!
Takistused peavadki erinevad olema. Mootoris on 2 mähist järjestikku ühendatud ja välja tuleb 3 juhet, mõlemi mähise 1 ots ja ühine, kokkuühendatud ots. Ja tegelikult peaksid mõõdetud takistused andma antud juhul midagi sellist 9 + 13,7 = 22,7 , mitte 22.3. Kas tegu mõõteveaga või on kusagil mähiste keerud koos, lühiskeerud? Selliste pumpade mähised peaks üldjuhul olema üleni õli sees (kas ka sel pumbal?) ja see õli teeb igasuguste mähiserikete otsimise raskeks, eriti testri/multimeetri abil, õli ronib vigastatud isolatsiooni vahele ja mõõtmised ei anna objektiivset tulemust.
Üks, nn töömähis saab otstele otse võrgupinge, teine, nn abimähis saab oma eraldi olevale otsale toite läbi kondeka, kui konde on läbi, siis abimähis toidet ei daa ja mootor iniseb nagu jkass aiavahel ning pöörlema ei hakka, kui anda rootorile pöördeid, siis hakkab pöörlema, olenevalt, mis pidi käsitsi pöördeid anti, abimähisega käib ainult "õiget pidi".
Kondeka kontrolli on kõige lõbusam teha nii - ühendage 230 V võrgupinget konde otstele ja kui pauku ei käi, siis lühist ei ole. Edasi tõmmake kähku otsad klemmidelt lahti, korras kondekas peakb jääma laetuks, edasi võtke näiteks kruvikeeraja ja lühistage konde klemmid, kui nüüd käib pauk, siis on konde korras. Võib ka laetud konde anda kellegi kätte ja palufa veidi hoida - kui keegi selle maha viskab ja verbaalselt jm moodi emotsioone hakkab väljendama - jällegi, konde on korras. (aga ärge te vast kodus niimoodi kontrollige, muidu mina jään süüdi, kui midagi ...)