08-07-2024, 08:41 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-07-2024, 08:46 AM ja muutjaks oli Lauri_L.)
Tere. Ma olen juba ammustest aegadest sarnaste probleemidega (kuskil teises teemas mainisin ka) ETS Logistika poole pöördunud. Seal on punt väga abivalmis tüdrukuid, kes aitavad logistilistes küsimustes igast vaatenurgast. Kogu know-how on tasuta, seletavad, räägivad ja juhendavad. Kindlasti tuleks helistada, sest siis tegeletakse sinu murega koheselt (ma mõtlen, et sõna otseses mõttes koheselt).
Tollimisega saavad nad igal juhul aidata ning minul on aidanud ka venelaste pundil (so. TNT, FedEx, UPS Eesti osa) jalad kõhualt välja ajada - st esitada neile vajalikud dokumendid jne. Neil ongi põhiline ähvardus see, et kui kohe oma asju korda ei aja, siis saadame kauba tagasi - isegi kui kaup alles sihtriiki teele on. Nad ei taha ise tollida, sest võimekus on nadi. Nii kaua, kui sina või sinu agent (nt ETS Logistika või kes iganes) nendega ühenduses on, ei saa nad seda (kaupa tagasi saata) teha.
Saan aru, et sul on alus erinevat tüüpi kaubaga (auto varuosad)? Kui tollimiseks läheb, siis üldjuhul on vaja teada, mis kasutusotstarbega on varuosad. Need jagunevad omakorda gruppidesse, millel on oma tollikoodid. Aga agent küsib sinult üldjuhul eraldi, millega on tegemist. See on tõesti asi, mida pead olema suuteline maaklerile seletama. Samas ei tohiks see enamikele autohuvilistele probleemiks olla. Lihtsalt peab arvestama, et tolliteenuse puhul agent küsib raha teenuse enda eest ning iga tollideklaratsiooni lehe eest. Üks leht tähendab sisuliselt ühte tootegruppi. Kui sul on näiteks kolme eri grupi alla kuuluvaid varuosasid, siis maksad kolme lehe eest + teenus ja maksud.
Mina olen tänaseks täielikult loobunud ise deklaratsioone tegemast. See 30-40 euri maaklerile (kui on üks grupp tooteid) maksta ei ole probleemiks ning saad ise rahulikult magada.
Tollimisega saavad nad igal juhul aidata ning minul on aidanud ka venelaste pundil (so. TNT, FedEx, UPS Eesti osa) jalad kõhualt välja ajada - st esitada neile vajalikud dokumendid jne. Neil ongi põhiline ähvardus see, et kui kohe oma asju korda ei aja, siis saadame kauba tagasi - isegi kui kaup alles sihtriiki teele on. Nad ei taha ise tollida, sest võimekus on nadi. Nii kaua, kui sina või sinu agent (nt ETS Logistika või kes iganes) nendega ühenduses on, ei saa nad seda (kaupa tagasi saata) teha.
Saan aru, et sul on alus erinevat tüüpi kaubaga (auto varuosad)? Kui tollimiseks läheb, siis üldjuhul on vaja teada, mis kasutusotstarbega on varuosad. Need jagunevad omakorda gruppidesse, millel on oma tollikoodid. Aga agent küsib sinult üldjuhul eraldi, millega on tegemist. See on tõesti asi, mida pead olema suuteline maaklerile seletama. Samas ei tohiks see enamikele autohuvilistele probleemiks olla. Lihtsalt peab arvestama, et tolliteenuse puhul agent küsib raha teenuse enda eest ning iga tollideklaratsiooni lehe eest. Üks leht tähendab sisuliselt ühte tootegruppi. Kui sul on näiteks kolme eri grupi alla kuuluvaid varuosasid, siis maksad kolme lehe eest + teenus ja maksud.
Mina olen tänaseks täielikult loobunud ise deklaratsioone tegemast. See 30-40 euri maaklerile (kui on üks grupp tooteid) maksta ei ole probleemiks ning saad ise rahulikult magada.