13-07-2024, 23:15 PM
Sain ka vene 40T hüdropressi omanikuks.
Esmamulje oli üsnagi hea. Töötab, toimetab ja oskagi nagu midagi ette heita. Kaasa saadud 60mm metalltahvel keskelt auguga on üsnagi hea lisa.
Tollise laua surub tasapinnaks ilma emotsioonita.
Üsnagi hea lahendus on, et pressi otsiku küljes on konksud. Ja töölaua küljes ketid. Pressi silindriga saab ilma punnimata kettide abil töölauda vastavasse kõrgusse seada.
Silma jäi aga see, et maksimum survega pressi alumised karbid kuidagi vetruvad liiga palju. Üles tõstes iseenesest taastus algasend ja looka miskit ei jäänud. Ju siis nii peabki olema ja rohkem sellele tähelepanu ei pööranud.
Proovimiste peale aga hakkas õli igalt poolt higistama. Palju kirutud silinder isegi mitte nii väga. Aga jagaja ja pumba alla tekkis loik.
Lootsin tegelikult, et lõpuks on kaua oodatud press olemas ja saab ta lihtsalt garaazi alla ära toimetada ja kasutama hakata. Aga selliste leketega peaks pressi alla plekk vanni ehitama õli kogumise jaoks ja see ei lähe kohe mitte.
Seega hakkasin vaikselt lahti asja harutama.
Jagaja ilmselt originaal pole, ju ta kahveltõstuki oma on aretud. Iseenesest töötamise osa hea ja kangist saab täpselt silindri liikumist doseerida.
Tagasivoolu filter. Ilmselt originaal. Lahti ei kakkunud, aga mingi kavala kraaniga asjandus. Tagasivoolu ju kinni keerata ei saa, saagi aru, milleks see kraan seal on. Peab lahti kunagi kakkuma.
Järgmisena võtsin elektrimootori maha ja siis juba hüdropumba. On teine miskine plunserpump vist, mitte hammasratas. Silma jäi sildilt aga midagi vastuolulist. Pump annab 200, manomeeter aga näitab pea poole rohkem.
Kuna manomeetri seier ilma surveta läks kenasti nulli, siis hakkasid mõtted juba liikuma liiga kahtlaselt palju kõverduvat töölauda arvesse võttes kellegi kurjade käte ja "modifitseerimise" suunas.
Kui sai silinder ka maha võetud ja kolb ära mõõdetud, selguski tõde. Kolb 160mm ja surve 200Bar annabki 40T. Kuna keegi oli jagajat timminud ja surve 400Bar kanti juba kiskus, siis 40T sai 70T vast kuskil.
See seletab, miks töölaud kahtlaselt vetrus all ja elektrimootor täissurvega sisuliselt seiskus.
Õlipaak oli ka julgelt sentimeeter põhjast treilaastu ja käiapuru täis. Teagi, kas kunagi ehk pressi alla pandud õlikogumis kopsikud lekete juurde ja see siis vajadusel jälle paaki kallatud. Paagi kork on ka kaduma läinud.
Ega taganemisteed enam polegi. Sai pesu ette võetud ja läks kuuri ootama saatust. Kuna raami osa on vägagi viisakas ja miskit loogas pole, siis eks ta tuleb ikka korda teha.
Sellest hunnikust jääb vist käiku ainult silinder. Jagaja ja pump tulevad uued. Pumba võiks ehk jätta vana ka, aga ei oska sest plunser tüüpi pumbast miskit arvata. Lihtsam ehk vaadata juba miskine hammasrataspump.
Ehk kellegil tulevikus pressi ostu valikul see kirjatükk abiks. Paraku nii on, et põhimõtteliselt müüakse töötavat asja, aga välja kukkus nagu ikka. Kogu selle ümberehitamise aja ja uute osade ostuga tuleb ikka 50T Tööriistamarketi pressi hind välja. Milline see kokkuvõtteks ikkagi nüüd parem on, ei teagi.
Esmamulje oli üsnagi hea. Töötab, toimetab ja oskagi nagu midagi ette heita. Kaasa saadud 60mm metalltahvel keskelt auguga on üsnagi hea lisa.
Tollise laua surub tasapinnaks ilma emotsioonita.
Üsnagi hea lahendus on, et pressi otsiku küljes on konksud. Ja töölaua küljes ketid. Pressi silindriga saab ilma punnimata kettide abil töölauda vastavasse kõrgusse seada.
Silma jäi aga see, et maksimum survega pressi alumised karbid kuidagi vetruvad liiga palju. Üles tõstes iseenesest taastus algasend ja looka miskit ei jäänud. Ju siis nii peabki olema ja rohkem sellele tähelepanu ei pööranud.
Proovimiste peale aga hakkas õli igalt poolt higistama. Palju kirutud silinder isegi mitte nii väga. Aga jagaja ja pumba alla tekkis loik.
Lootsin tegelikult, et lõpuks on kaua oodatud press olemas ja saab ta lihtsalt garaazi alla ära toimetada ja kasutama hakata. Aga selliste leketega peaks pressi alla plekk vanni ehitama õli kogumise jaoks ja see ei lähe kohe mitte.
Seega hakkasin vaikselt lahti asja harutama.
Jagaja ilmselt originaal pole, ju ta kahveltõstuki oma on aretud. Iseenesest töötamise osa hea ja kangist saab täpselt silindri liikumist doseerida.
Tagasivoolu filter. Ilmselt originaal. Lahti ei kakkunud, aga mingi kavala kraaniga asjandus. Tagasivoolu ju kinni keerata ei saa, saagi aru, milleks see kraan seal on. Peab lahti kunagi kakkuma.
Järgmisena võtsin elektrimootori maha ja siis juba hüdropumba. On teine miskine plunserpump vist, mitte hammasratas. Silma jäi sildilt aga midagi vastuolulist. Pump annab 200, manomeeter aga näitab pea poole rohkem.
Kuna manomeetri seier ilma surveta läks kenasti nulli, siis hakkasid mõtted juba liikuma liiga kahtlaselt palju kõverduvat töölauda arvesse võttes kellegi kurjade käte ja "modifitseerimise" suunas.
Kui sai silinder ka maha võetud ja kolb ära mõõdetud, selguski tõde. Kolb 160mm ja surve 200Bar annabki 40T. Kuna keegi oli jagajat timminud ja surve 400Bar kanti juba kiskus, siis 40T sai 70T vast kuskil.
See seletab, miks töölaud kahtlaselt vetrus all ja elektrimootor täissurvega sisuliselt seiskus.
Õlipaak oli ka julgelt sentimeeter põhjast treilaastu ja käiapuru täis. Teagi, kas kunagi ehk pressi alla pandud õlikogumis kopsikud lekete juurde ja see siis vajadusel jälle paaki kallatud. Paagi kork on ka kaduma läinud.
Ega taganemisteed enam polegi. Sai pesu ette võetud ja läks kuuri ootama saatust. Kuna raami osa on vägagi viisakas ja miskit loogas pole, siis eks ta tuleb ikka korda teha.
Sellest hunnikust jääb vist käiku ainult silinder. Jagaja ja pump tulevad uued. Pumba võiks ehk jätta vana ka, aga ei oska sest plunser tüüpi pumbast miskit arvata. Lihtsam ehk vaadata juba miskine hammasrataspump.
Ehk kellegil tulevikus pressi ostu valikul see kirjatükk abiks. Paraku nii on, et põhimõtteliselt müüakse töötavat asja, aga välja kukkus nagu ikka. Kogu selle ümberehitamise aja ja uute osade ostuga tuleb ikka 50T Tööriistamarketi pressi hind välja. Milline see kokkuvõtteks ikkagi nüüd parem on, ei teagi.