19-07-2024, 10:26 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-07-2024, 10:31 AM ja muutjaks oli honkomees.)
(19-07-2024, 08:07 AM)Sm.Samajev Kirjutas: Artikkel ise on asjalik, ideed üllad. Kahjuks peamine probleem tekib, kust siis võetakse see raha, et kõiki neid busse töös hoida?Ühistransport ei toimi hajaasustuse tingimustes - minu kodukülas pole ühegi riigivõimu ajal olnud bussipeatust (bussiliinid käisid ca 5 km kauguselt kahelt poolt küla, koolikäimiseks sobisid aga töölkäimiseks mitte, peatuses ca k 8 ja 17, kuhugi suuremasse kohta jõudsid k 9+ ja tagasi pidid startima enne k 16), lapsepõlves oli külas 14 (12, üks armuvalus tütarlaps uputas enda ja üks noormees sõitis Jawaga surnuks) last, kes kooli käisid, täiskasvanud tööle jne ning ei olnud ühistransporti, täna pea tühjas külas pole sel mingit majanduslikku mõtet ...
Kas mitte seda varem pole ka proovitud juba ja see kukkus läbi? Mis on bussifirmade seisukoht? On neil üldse huvi sellise asjaga kaasa minna isegi kui riik doteerib?
See rahva suunamine ühisktranspordi peale töötab paberil aga praktikas on takistusi. Kust võetakse kõik need bussid ja bussijuhid, kes neid maaliine ja kohti läbi sõita jõuavad? Lisaks on üks teine asi, kui sa elad keskusest 40-50km kaugusel siis ühegi bussiga sa ei jõua kuskile õigeks ajaks. Sisuliselt pead sa kasvõi arsti juurde minekut juba ettevalmistama ja logistilist planeerimist tegema. Seega sellises olukorras ilma autota sa ei tee mitte midagi.
P.s. Olen kogu aeg olnud seda meelt, et maakondliku ühistranspordi toetuse võiks maaelanikele välja jagada ja selle mõttetu tühjade busside ringiloksutamise ära lõpetada - niikuinii on igal maaperel auto, enamasti aga 3-4.