23-07-2024, 13:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-07-2024, 13:15 PM ja muutjaks oli Lauri_L.)
(23-07-2024, 09:06 AM)korvimees Kirjutas: Kas keegi on siin teadjam inimene O-rõngaste teemal? Mis materjalist O-rõngad on kõige kuumakindlamad ja mis see kraadides teeb? Viton, FKM, FFKM, silicone, variante on veelgi. Kas teab keegi soovitada eestis mõnd firmat, kes seda teemat valdab ja ka müüb erinevaid O-rõngaid? Lihtsalt ümmargust juttu oskavad ajada mitmed, aga täpsemalt ...
Eks suuresti oleneb, mis keskkonnas sul O-rõngas töötab. EPDM ei kesta üldjuhul õlisid/kütuseid, kuid töötab hästi pidevatel temperatuuridel kuni 120 kraadi ja kestab UV-d. NBR on seevastu hea enamikule õlidele/kütustele ja üsna paljudele lahustitele, kuid ohutu pidev töötemperatuur jääb 80+ kraadi kanti. NBR kipub kuumas vees (sh. lisanditega jahutusveesüsteemid) pikema aja jooksul "pudruks" ja külmas vees hapraks muutuma. NBR UV-d ei kesta. Viton ehk FKM tunneb ennast ka +160 kraadi juures mugavalt ning sobib ühtepidi hästi enamikele kütustele/õlidele/lahustitele ja vee baasil segudele (jahutusvedelikud, vesi, aur jne). Lühiajaliselt on nõus ka 200 kraadi juures tööd tegema. On olemas erimaterjalid, mis taluvad grammi enam temperatuure, kuid nendel puudub eelnevatele omane elastsus. Google aitab sind üsna palju selles osas, mis keskkonna jaoks mis materjal sobivam on. Mõningates süsteemides (nt. tööstuslikud diislid) kasutatakse kõrgete temperatuuride korral äärikute vahel isegi terasest O-rõngaid (läbilõikelt seest tühjad ning profiililt ümmargused).
Eesti müüjatest olen varasemalt head abi saanud Optitransist. Kui kohe õiges suuruses O-rõngast ei leia, siis saab ka jooksva meetriga osta ning sobiva suuruse kokku liimida. Äärikute vahel süvendites töötab madalamtel rõhkudel hästi. Suuremate rõhkude puhul (ütleme 10bar ja peale) eelistaks siiski ühes tükis valmistoodet.