27-07-2024, 10:19 AM
Pildi pealt tundub, nagu oleksid masina rullid valmistatud mingist nailonilaadsest materjalist ning laagrid istuvad nendes niisama, st puudub metallist laagripesa. Kindel, et sellisesse plastist kehasse, kus laagrid istusid varem lõtkuga, jäid nad pärast liimimist ka samale teljele? Kas rullik on sellise masina puhul kuluosa?
Võib-olla tasuks üles otsida masina kasutus-/hooldusjuhend ning uurida, mida tootja laagrite vahetuse kohta arvab?
Rullikud on ilmselt nailonist või selle analoogist. Laagrid jäid suht kindlasti samale teljele, kuid otsest lõtku ei tuvastanud. Liimi sai kasutatud, et välistada laagripukkide ja rullikute omavaheline libisemine. "Lõtk" oli tuvastatav piki rulliku telge ning kui mutter sai poldi külge pingutatud siis kadus ka lõtk. Rullik on kuluosa nagu ka laagrid. Eile lammutasin liimitud laagrid ühelt küljelt lahti ja puhastasin liimist, et distantspuks saaks soojenedes mängida kuid ka sellest polnud kasu. Rullik ikkagi kuumenes. Vahetasin ka pingutusrulliku laagrid esimese rulliku omadega. Taas läksid laagrid kuumaks ning kuuumaks läksid ka pingutusrullikusse paigaldatud laagrid. Ilmselt oli siis määre laagrist kadunud ja laagrid juba kahjustunud. Viimase abivahendina panin tagasi vanad laagrid ja siis muutus rulliku kinnituspolt vaid kergelt leigeks. Uute-vanade laagrite vabajooks oli kapitaalselt erinev. Võtsin kogu komplekti Varsonisse ja seal anomaalia põhjust pakkuda ikkagi ei osatud. Küll aga pakuti mingeid odavamaid hiina tootja laagreid millel juba uuena vabajooks olemas ning ka teatud lõtk valmistaja poolt sisse planeeritud. Järgmisel nädalal saan komplekti kätte ja eks siis paistab, kas see muudab asja.
Võimalik, et rullikute pöörlemiskiirus ongi nii piiripealne, et pingutusrullikus kannatavad need veel hädapärast tööd teha, kuid esimestes väiksemates juhtrullikutes on pöörlemiskiirus niipalju suurem, et laagrid kuumenevad üle. Hetkel pöörlemiskiirust millegagi mõõta pole võimalik.
Võib-olla tasuks üles otsida masina kasutus-/hooldusjuhend ning uurida, mida tootja laagrite vahetuse kohta arvab?
Rullikud on ilmselt nailonist või selle analoogist. Laagrid jäid suht kindlasti samale teljele, kuid otsest lõtku ei tuvastanud. Liimi sai kasutatud, et välistada laagripukkide ja rullikute omavaheline libisemine. "Lõtk" oli tuvastatav piki rulliku telge ning kui mutter sai poldi külge pingutatud siis kadus ka lõtk. Rullik on kuluosa nagu ka laagrid. Eile lammutasin liimitud laagrid ühelt küljelt lahti ja puhastasin liimist, et distantspuks saaks soojenedes mängida kuid ka sellest polnud kasu. Rullik ikkagi kuumenes. Vahetasin ka pingutusrulliku laagrid esimese rulliku omadega. Taas läksid laagrid kuumaks ning kuuumaks läksid ka pingutusrullikusse paigaldatud laagrid. Ilmselt oli siis määre laagrist kadunud ja laagrid juba kahjustunud. Viimase abivahendina panin tagasi vanad laagrid ja siis muutus rulliku kinnituspolt vaid kergelt leigeks. Uute-vanade laagrite vabajooks oli kapitaalselt erinev. Võtsin kogu komplekti Varsonisse ja seal anomaalia põhjust pakkuda ikkagi ei osatud. Küll aga pakuti mingeid odavamaid hiina tootja laagreid millel juba uuena vabajooks olemas ning ka teatud lõtk valmistaja poolt sisse planeeritud. Järgmisel nädalal saan komplekti kätte ja eks siis paistab, kas see muudab asja.
Võimalik, et rullikute pöörlemiskiirus ongi nii piiripealne, et pingutusrullikus kannatavad need veel hädapärast tööd teha, kuid esimestes väiksemates juhtrullikutes on pöörlemiskiirus niipalju suurem, et laagrid kuumenevad üle. Hetkel pöörlemiskiirust millegagi mõõta pole võimalik.
Torutööd Tartus +372 5693 2898