15-08-2024, 22:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-08-2024, 22:20 PM ja muutjaks oli Lauri_L.)
(15-08-2024, 20:47 PM)rocker Kirjutas: Rääkige kuidas see tekkis. Peal on 40 tonni rauda ja klaasi mida see paralleelselt maakeraga hoidma peaks. Voolikud olid kõik elus ja pauku ei teinud.
Foto võiks kaugemalt olla... Kuid tegemist on tüüpilise näitega paari tööprotsessi kõrvalekalde kokkusattumusest ja eelkõige materjali (hüdrosilinder ise) kehvast kvaliteedist. Esineb olukordades, kus projekteerijad on tööks vajalikud silindri parameetrid välja arvestanud ja täpselt see on ka sinna (ilma varuta) pandud. Ja see, mis on pandud, on (näitlikult) tehtud Hiinas, mitte Saksamaal. Ma kahtlustaks siinkohal lisaks kehvale materjalile ka kolvi kinnijooksmist deformatsioonide ja avariilisest seisust tingitud tihendite tõttu, mille tulemusena on paistetus sedavõrd suur (ehk tekkinud on väike "paistetus", kolb hakkab kinni jooksma kui sul last peal ning edasi hakkab järgi andma koht mis on juba kahjustatud ehk veninud silindri seinad.
Vea olemust aitab klaaskuuli abil analüüsida teadmine, kas on ainuke silinder süsteemis või on täpselt sama protsessi tegevaid ja sama koormuse all olevaid teisi silindreid ning kuidas on asi üleüldiselt üles ehitatud. Kuna teha sellega enam midagi ei ole, siis mina huvi pärast võtaks maha ja lõikaks pooleks. Oleks huvitav teada saada, mis karul kõhus. Kui nii teed, siis jaga meiega ka.
Nähtuse ingliskeelne termin võiks olla "cylinder ballooning" ning antud juhul on tegemist nähtuse väga kiire eskalatsiooniga (mitte segi ajada sama asja puhul vaikselt tekkivate sisemiste lekete ja töövõimekuse vähenemisega). Google annab siinkohal samuti infot.
Edit: vaatasin Marko viidet lennuki telikule... Kui nii, siis on järsk süsteemi rõhu tõus igati päevakorral. Olen vaid kuulnud sellisest nähtusest, kuid pole ise näinud ega kohanud süsteemi, kus see nii juhtuda võiks. Vaevalt, et lennuki telikul sellises kohas ka kahtlasevõitu sulgklapp on nagu fotol näha... Minu post ajendatud peamiselt tööstushüdraulikast.