22-08-2024, 11:40 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-08-2024, 11:51 AM ja muutjaks oli aatom.)
Täna siis, mida skeemis muutma pidin jne.
Kõigepealt mõned võrreldes lääne raadiotega "teistmoodi tehtud" asjad. Alustan kanalile häälestuse värgist, häälestus toimib elektrooniliselt (juhitakse pinget, mida muudetakse potekaga), mitte mehaaniliselt (ferriitpulgad liiguvad poolidesse). Aga poteka otsas on suur ketas, mille peal kummist rõngas. Seda omakorda krutib metallvõll, nii on tehtud siis häälestuse "käigukast". Paraku 30+ aastat seismist oli metallvõll jätnud kummi peale süvendi, nii et selles kohas häälestades nihkus potekas pidevalt / läks ära raadiokanalilt. Ei jäänud muud üle, kui panin muljutud kohta ümara kruvika alla ja andsin kuuma elektroonika pisikese soojapuhuriga. Siis kerge liivapaberiga lihv. Enam raadiokanal ära ei vaju.
Poolidel on häälestuseks ferriitpulgad, peale häälestust vahaga kaetud, et häälestus ei muutuks. Aga sigapudedast materjalist tehtud, kohe lähevad katki. Kui olin nad kätte saanud, siis proovisin vahast riide peal puhastada, kuuma õhu käes. Pagan aga pole nii tehtud, kui läänes, tugevad, vaid hoopis miski metallipuru ja vaha komposiit, muutsid oma kuju inetuteks junnideks . Ehk siis ääretult ettevaatlik peab olema.
Aga skeemimuudatustest, lühidalt, ehk annab mõtteid, kes mõnda muud vene autoraadiot tahab ringi teha:
* Sisendtransi viskasin välja ja asendasin BFR193 + eelvoolu andmise komponendid. Nii saab tundlikuma ja sahinavabama raadio
* Sisendtransistori sisend pooli keskelt, antenni sisend mitte varikapi keskelt vaid poolile
* Kõik kolm valget pooli L1 L4 L5, võtsin 2 keerdu maha
* Sisendpöördkonde C1 2/7
* Keskmiselt ja viimaselt e OSC poolilt pöördkonde C13 C25 minema.
* Keskel, seal on aasa kujuline pool L3, tegin uue maha keritud pooli hõbetraadist, temaga seotud konde C6 180p -> 120p
* Antenni pistiku juures oleval poolil jätsin alles vaid ühe keeru
Originaalskeem:
Ja muudetud:
Ja võrdluseks kõige sarnasema sisendosaga lääne raadio, Grunding WKC2830
Kõigepealt mõned võrreldes lääne raadiotega "teistmoodi tehtud" asjad. Alustan kanalile häälestuse värgist, häälestus toimib elektrooniliselt (juhitakse pinget, mida muudetakse potekaga), mitte mehaaniliselt (ferriitpulgad liiguvad poolidesse). Aga poteka otsas on suur ketas, mille peal kummist rõngas. Seda omakorda krutib metallvõll, nii on tehtud siis häälestuse "käigukast". Paraku 30+ aastat seismist oli metallvõll jätnud kummi peale süvendi, nii et selles kohas häälestades nihkus potekas pidevalt / läks ära raadiokanalilt. Ei jäänud muud üle, kui panin muljutud kohta ümara kruvika alla ja andsin kuuma elektroonika pisikese soojapuhuriga. Siis kerge liivapaberiga lihv. Enam raadiokanal ära ei vaju.
Poolidel on häälestuseks ferriitpulgad, peale häälestust vahaga kaetud, et häälestus ei muutuks. Aga sigapudedast materjalist tehtud, kohe lähevad katki. Kui olin nad kätte saanud, siis proovisin vahast riide peal puhastada, kuuma õhu käes. Pagan aga pole nii tehtud, kui läänes, tugevad, vaid hoopis miski metallipuru ja vaha komposiit, muutsid oma kuju inetuteks junnideks . Ehk siis ääretult ettevaatlik peab olema.
Aga skeemimuudatustest, lühidalt, ehk annab mõtteid, kes mõnda muud vene autoraadiot tahab ringi teha:
* Sisendtransi viskasin välja ja asendasin BFR193 + eelvoolu andmise komponendid. Nii saab tundlikuma ja sahinavabama raadio
* Sisendtransistori sisend pooli keskelt, antenni sisend mitte varikapi keskelt vaid poolile
* Kõik kolm valget pooli L1 L4 L5, võtsin 2 keerdu maha
* Sisendpöördkonde C1 2/7
* Keskmiselt ja viimaselt e OSC poolilt pöördkonde C13 C25 minema.
* Keskel, seal on aasa kujuline pool L3, tegin uue maha keritud pooli hõbetraadist, temaga seotud konde C6 180p -> 120p
* Antenni pistiku juures oleval poolil jätsin alles vaid ühe keeru
Originaalskeem:
Ja muudetud:
Ja võrdluseks kõige sarnasema sisendosaga lääne raadio, Grunding WKC2830