Lotus Esprit, X180 (SE-HW)
#10

(22-08-2024, 12:48 PM)Fox Kirjutas:  Ma võtsin seda kaalu asja kohe enda mätta otsast, võrdlesin 80ndate autodega mis mul endal kunagi varajases nooruses olid. (ma ei tea kas on paslik võrdlus muidugi Rolleyes ).
Ehk siis E21 BMW 323i oma meh pritsega reaskuuesega kaalus 1110kg ja Opel Rekord 2.0 e mis kaalus 1150 kg.  Pikkust/ kõrgust mõlemal rohkem, laiust vähem ehk siis gabariitide osas justnagu oleks võrreldavad. Kaalu kokkuhoiust ei teatud nende autode puhul veel midagi, silladetailid ja igasugu kinnituskronsad kõik raskest rauast või malmist.  Sellepärast pisut imestasin kui seda kaalunumbrit vaatasin, puhtalt peale vaadates oleksin pakkunud Lotuse kaalu sinna tonni kanti.

Ma ise arvaks et eks seda lisakaalu tuleb sealt turbo-osakonnoast üksjagu ning suht suured rattad annavad ka midagi juurde. Kas sul velgede kaal on teada?
Lotuse puhul võiks veel arvata, et see raskus istub suhteliselt madalal (kui kandevkerega autoga võrrelda), mis tuleb kurvide läbimisel ainult kasuks.

   

Esprit on performance auto, mis toob omadega tõepoolest kaasa teatava massi kasvu võrreldes sama ajastu tavaautodega. Kaalu lisavad massiivsed tagumised õõtsad (vt. ülemine joonis), suured pidurid (4 kolbi ees, 2 taga) koos suurte ketastega (SE puhul 258mm ees, 275mm taga), suured veljed (olenevalt mudelist kuni 17" ees, 18" taga) koos tagavararattaga standardis, katalüsaatoriga summutisüsteem, nagu mainisid siis ülelaadimissüsteem, ABS jms - kõik, mis on vajalik konkurentsis püsimiseks. Mugavusvarustusest elektrilisad, mida ilmselt paljudel e21 ja Rekord mudelitel polnud. Esprit SE baasil valmistati rajasuunitlusega mudel Esprit Sport 300, kust Lotus lihvis võrreldes SE-ga maha 113kg. Sellest 113kg-st tuli koguni 80kg kere arvelt, kus kasutati kohati kergemat komposiiti. Kuidas ja kus, seda ma ei tea... Ülejäänud 30kg+ tuli summuti, AC, elektrilisade ja sisu modifitseerimise tulemusena. Muidugi oli Sport 300-l ka täiendavat nänni peal, mille arvelt auto kiiremaks ja premini juhitavaks saadi. Seega eks ta kompromisside mäng oli. Kuid pea 10% kaalu säästu muudatuste tulemusena on oluline number küll.

Velgede kaal teada ei ole. Neid oli ka sõltuvalt mudelist uuematel Esprit'del vist oma 5-6 erinevat jooksu ja suurust. Jahutussüsteem on suur - mootor taga, radiaator ees. Eraldi jahutussüsteem (märg) vahejahutile jne. Õli läheb sellesse väikesesse mootorisse 6,5 liitrit, jahutussüsteemi maht on suisa 16 liitrit  Big Grin (mootor 12l + vahejahuti 4l), käigukastis 3l õli. Kütusepaakide maht kokku 73 liitrit. Üsna ulme, kas pole? Puhtatõuline performance auto ning paljalt vedelikke vead kaasas üle 100 liitri.

Raskuskeset on alla viidud küll ning seda on seal kavalalt ära jaotatud ka. Näiteks uste taga külgedes võimalikult madalal asuvad kaks kütusepaaki. Samas põhja kõrgust arvestades ei ole sugugi madal auto. Juhitavuse poolest mängib kõige suuremat rolli vast keskmootori olemasolu. Mootor on Esprit'l vägagi ette toodud. Mõte on tekitada juhi selja taha auto keskele raskuspunkt (ma ei tea kas see on nüüd õige termin). Maakeeli hakkab auto ennast pöörama nagu ümber posti, mille otstarvet täidab mootori raskus auto keskpunktis. Sellest saab Esprit oma hea juhitavuse ning mängulisuse kurvilisel teel. Kindlasti on veel asju, mida ma ei tea, kuid mida on arvesse võetud juhitavuse parandamisel. Kuskil jäi silma üks välismaine arvustusartikkel Esprit SE (võis ka S4(s) olla) kohta, kus oli ilmekalt ära öeldud, et ei ole just väga palju autosid, mis suudavad pakkuda samas klassis juhitavust. Peamiste konkurentidena, kellel oli karvavõrra eelist, olid välja toodud F40 ja 959. Oli kuidas oli, aga kompliment kindlasti.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 11-08-2024, 21:41 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 14-08-2024, 20:03 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Aspelund - 15-08-2024, 10:53 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 15-08-2024, 15:20 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: twist - 16-08-2024, 11:51 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 21-08-2024, 11:02 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Fox - 21-08-2024, 15:43 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 21-08-2024, 21:56 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Fox - 22-08-2024, 12:48 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 22-08-2024, 22:09 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Fox - 23-08-2024, 10:04 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: andresp - 24-08-2024, 12:04 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 05-10-2024, 23:50 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: v6sa - 06-10-2024, 08:21 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 06-10-2024, 11:08 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Maamees - 07-10-2024, 05:47 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 11-11-2024, 10:16 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Fox - 11-11-2024, 15:07 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 11-11-2024, 22:44 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 20-12-2024, 01:01 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Marko - 20-12-2024, 22:55 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: reimsr - 29-12-2024, 17:05 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 29-12-2024, 17:42 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 02-02-2025, 00:52 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: dzeiaar - 31-12-2024, 01:39 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 08-01-2025, 21:06 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: vootele - 04-01-2025, 23:12 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 04-01-2025, 23:26 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Marko - 04-01-2025, 23:34 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 04-01-2025, 23:52 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: twist - 09-01-2025, 11:23 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 09-01-2025, 12:27 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: twist - 09-01-2025, 13:06 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: siimik - 10-01-2025, 12:55 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Maamees - 02-02-2025, 10:16 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: reimsr - 02-02-2025, 19:03 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 12-02-2025, 01:10 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: ennww - 12-02-2025, 19:16 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 13-02-2025, 01:19 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 16-03-2025, 00:04 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: spitfire - 16-03-2025, 01:26 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Marko - 16-03-2025, 01:55 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: v6sa - 16-03-2025, 10:08 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Marko - 16-03-2025, 15:40 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: spitfire - 16-03-2025, 15:07 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 18-03-2025, 00:24 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: spitfire - 19-03-2025, 16:06 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 20-03-2025, 22:43 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: olli - 21-03-2025, 11:47 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 21-03-2025, 22:58 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: v6sa - 22-03-2025, 08:38 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: klemm - 22-03-2025, 09:24 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: tõnn - 22-03-2025, 10:23 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Janka - 22-03-2025, 13:23 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 22-03-2025, 23:08 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Heigok - 23-03-2025, 09:51 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: hobiautod - 23-03-2025, 09:57 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Heigok - 24-03-2025, 17:25 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: siimik - 23-03-2025, 20:07 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: zazik - 23-03-2025, 20:53 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 25-03-2025, 00:18 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: ryan - 25-03-2025, 22:43 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Walter - 26-03-2025, 10:28 AM
[poolita] KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4) - Autor: Lauri_L - 23-05-2025, 13:06 PM
RE: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4) - Autor: 13piisab - 23-05-2025, 14:47 PM
RE: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4) - Autor: Lauri_L - 23-05-2025, 15:16 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: spitfire - 23-05-2025, 23:49 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Marko - 24-05-2025, 00:01 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Aspelund - 24-05-2025, 09:47 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: spitfire - 24-05-2025, 17:03 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne