30-08-2024, 12:28 PM
Varasemalt sai lubatud, et kajastame ka edaspidi registreerimismärkide anomaaliat. Allolev pildike pärineb tõenäoliselt aastast 1984. Tähelepanelik lugeja saab aru, et tegemist ei ole 1942. aastal valmistatud autoga Volkswagen KdF 82.
Tegelikult on tegemist 1972. aastal valmistatud autoga Volkswagen 1302 ehk rahvakeeli põrnikaga. Samal ajal tehtud foto veidi teise nurga alt.
Kübelwageni registreerimismärk sattus põrnika külge üsna triviaalsel põhjusel. 70ndatel ja 80ndatel oli meremeestel võimalus pikematelt reisidelt tuua kaasa oma tarbeks autosid. Ühekaupa, tavaliselt Hollandi või Saksamaa sadamate lähedal olevatelt müügiplatsidelt. Sellisel teel on sel ajal Eestisse jõudnud ilmselt kümneid väljaspool raudset eesriiet valmistatud autosid. Kuid sellisel meetodil oli ka üks täiendus - autoga võis kaasa tuua ka varuosi. Ja nii juhtuski sageli, et koos komplektse autoga toodi kaasa teise auto jagu varuosi, mis praktikas oli sageli ... komplektne ja sõitev auto. Lihtsalt dokumentideta ning seda ei saanud ametlikult arvele võtta. Ka see Volkswagen jõudis Eestisse sellisel viisil "varuosadena" ning noor juba üht Volkswagenit omav Vahur ostis selle ära. Sai soodsalt, sest mootoris oli kolin sees. Vahurit ei heidutanud kolin mootoris ega dokumentide puudumine, sest mõlemale oli tal lahendus olemas. Sama käigukasti otsa istus täpselt ka kübelwageni mootor ning kuna nii olemasolev kübelwagen kui soetatud põrnikas olid rohelised, siis kruviti põrnika andmesildi asemele kübelwageni oma.
Tegelikult on tegemist 1972. aastal valmistatud autoga Volkswagen 1302 ehk rahvakeeli põrnikaga. Samal ajal tehtud foto veidi teise nurga alt.
Kübelwageni registreerimismärk sattus põrnika külge üsna triviaalsel põhjusel. 70ndatel ja 80ndatel oli meremeestel võimalus pikematelt reisidelt tuua kaasa oma tarbeks autosid. Ühekaupa, tavaliselt Hollandi või Saksamaa sadamate lähedal olevatelt müügiplatsidelt. Sellisel teel on sel ajal Eestisse jõudnud ilmselt kümneid väljaspool raudset eesriiet valmistatud autosid. Kuid sellisel meetodil oli ka üks täiendus - autoga võis kaasa tuua ka varuosi. Ja nii juhtuski sageli, et koos komplektse autoga toodi kaasa teise auto jagu varuosi, mis praktikas oli sageli ... komplektne ja sõitev auto. Lihtsalt dokumentideta ning seda ei saanud ametlikult arvele võtta. Ka see Volkswagen jõudis Eestisse sellisel viisil "varuosadena" ning noor juba üht Volkswagenit omav Vahur ostis selle ära. Sai soodsalt, sest mootoris oli kolin sees. Vahurit ei heidutanud kolin mootoris ega dokumentide puudumine, sest mõlemale oli tal lahendus olemas. Sama käigukasti otsa istus täpselt ka kübelwageni mootor ning kuna nii olemasolev kübelwagen kui soetatud põrnikas olid rohelised, siis kruviti põrnika andmesildi asemele kübelwageni oma.