'89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala
#13

Kõigepealt alustame siis olulise osaga, ehk vastamisega.

Vastuseks kaasfoorumlasele Fox: õnneks sain käima jah. Suurem plaan ongi sõita kõigepealt, kuna lihtsalt laiali tõmmates saab pärast avastada igast muid asju, milleni muidu poleks jõudnud. Ning küünalde koha pealt üllatas mind ennastki, et tegelt polnud hullu. Kuid nende puhastamine oli piisav, et käima saada.

Peeter2 ja Aspelund: Vahet ei ole, kas läheb käima või ei, pihustid jätkavad pihustamist ikkagi. Ehk eeldatavasti lekkis mööda rõngastest ning jõudis karterisse. Tundub olevat süsteem, kus pihustab kõiki korraga, ning süüde läheb sinna, kuhu vaja.

V6sa: Mootori surveid ei mõõtnud, kuna ilmselgelt tulevad nad mitu korda veel maha ja peale, tahaks ennem lasta tal vaikselt uuesti elule ärgata ennem, seinad ära õlitada ning paar õlivahetust veel teha. Ning edu ja kannatust tarvis, kuna inglase puhul, nagu viimase Jaguariga mis mul oli, on üllatused igapäevane teema.

TeeTL: Kõik muu eelnevalt vastatud, aga seoses selle osta oksjoniga. Nimelt eile õhtul sain kätte ja rääkisin pikalt inimesega, kes selle oksjonil võitis ning lasi Eestisse tuua. Nii nagu see teema, algas ka tema auto ost sellega, et võttis sõbraga napsu ning vaatas, et miks mitte. Tema sai auto kätte 2023 jaanuaris-veebruaris. Ning tema sai ta käima korra. Pärast seda teadaolevalt, vaatamata sellele mida keegi kuskil väitis, pole auto käima läinud. Arvestades tõsiasja, et pooled massid olid lahti ning jagajakaane alune oli õli ja õlist korrosioonilima täis, poleks olnud isegi mitte lootust, et ta oleks käinud. Kuid eeldus mittetöötavate silindrite puhul on õige.

Nüüd siis tänase päeva seikluste juurde. Eile koju sõites tabasin ära, et soojaks käies olid osad silindrid kergelt öeldes puudulikud. Täna hommikul käivitades ja tööle sõites võis kindel olla eelnevas. Aga pole hullu, paar päeva tagasi sai tehtud mõned tellimused ning oli oodata täna osade saabumist.

Hommikul muidugi tööle sõites oli omaette olukord erinevate politseiautodega. Linna jõudes tahtsin võtta kerge ampsu, kuid Terminali tanklast keeras paraku välja eravärvides politseiauto. Otsustasin mitte riskida ning sõita edasi, kuna töökoja kõrval ka värskelt ehitatud Circle K.

Sisse keeratud, sai toit tellitud ning istutud autosse nautima värskelt valminud kabanossi. Ning siis tuli järgmine, värviline politseiauto. Õnneks on eelnev pidev kohalike politseitöötajatega kokkupuude teinud mind neile tuttavaks ning nad teadsid, et töökoda mul kõrval niikuinii. Kuid otsustasin mitte kauemaks sinna jääda ning sõitsin töökojani.

Sinna saabudes mõtlesin, mis teha. Kas kisun kohe laiali või vaatan, mis arvab ülevaatusepunkt mu viimasest ostust. Otsus tehtud, esimese hooga elektritõuksiga kohale ning uuritud, mis paneks mulle peale sõidukeelu. Ülesloetletud asjad, mis sisaldavad piduritorude purunemist, väljakukkuvaid šarniire ning puudulike piduritulesid sisendasid kindlust ning sai tagasi kihutatud.

Vaatasin üle siis kõik tuled, vahetasin paar pirni ning lendasin kohale, kartes suhteliselt pikka nimekirja. Aga samas andis võimaluse mul lõpuks auto alla ka näha, kuna siiamaani on töökoja all tõstuk stabiilselt kinni olnud. Ning võib tõdeda, et üleüldine pilt oli meeldiv. Jah, sain korduva, kuid siiski võimalik legaalselt autoga ringi sõita.

Vaatamata teadmata seisukorrale sain korduva ülevaatuse, nagu oodatud. Välja toodi õlileke roolilatist, kojameeste tahtmatus liikuda, puuduvad tagurdustuled, käsipiduriga sai niisama vehkida ning ühel ääretulel vale värvus. Viisakusest toodi välja ka üldiselt kehvalt tehtud keretööd, mida soovitati teha siiski pigem korralikult. Aga suures plaanis ei saa nuriseda. Üllataval kombel isegi heitgaasid olid 0,53 tühikäigul ning põlemata kütus 53. Arvestades, et ta käis vast 7-9 silindri vahepeal, oli tulemus suhteliselt hea. Isegi pidurid, mis eile olid peal, olid korda saanud ning toimisid suhteliselt ilusti ja võrdselt.

Ülevaatuselt tagasi jõudes oli ukse ees Intercarsi kuller, mis tähendas ainult üht: päeva kapoti all:

[Pilt: t760_IMG_5775.jpg]

Esimese asjana said külge uued kapoti amordid, tänu millele sai pensionile saata seda ametit täitnud puukaika.

Edasi menetledes tuvastatud erinevad vaakumilekked. Ostsin meetritega vaakumvoolikut, et need probleemid lahendada.

[Pilt: t760_IMG_5777.jpg]

Nende abil sai kapotialust ikka tunduvalt korrastada. Kuna tegemist ameerika turule mõeldud sõidukiga, on talle paigaldatud palju erinevaid vahendeid heitgaaside normi alandamiseks. Ning seda jama on palju. Osaliselt sai ta likvideeritud vähemalt.

Siis sai lükatud lähemale õhutrassile ning alustatud suure lammutamisega.

[Pilt: t760_IMG_5779.jpg]

Küünlad saabusid samuti, aeg vahetada. Ning see oli paras peavalu, kuid tehtav. Võttis aega küll tunde.

[Pilt: t760_IMG_5781.jpg]

Seda pilti lõpuks imetlesin kuskil 2 tundi. Pesin küünalde ümbert, puhusin õhuga, pesin ja puhusin. Aga lõpuks sain kätte kõik vanad küünlad.
[Pilt: t760_IMG_5783.jpg]
[Pilt: t760_IMG_5786.jpg]

Kuid lähemalt vaadates tuli üks probleemidest välja.

[Pilt: t760_IMG_5784.jpg]

Vaadates käesoleval pildil neljandat küünalt, on näha portselani purunemist. Ilmselt oli ta juba ennem mõrades, nüüd eemaldades purunes. Aga, said uued küünlad peale pandud ja proovitud käivitamist. Ning ei midagi.

Paar minutit pusimist taandus selleni, et küünalde poolid olid valepidi ühendatud. See korda saadud ning käivitatud. Ja läbi ime olid kõik silindrid töötamas. Kojusõit kulmineerus sellega, et eelnevalt kurdetud vibratsioonid puudusid, tõmme oli tuntavalt parem ning isegi mõlemad tagumised rattad käisid all ringi.

Suures pildis on veel väiksemaid asju, mida lahendada. Nüüd otsustas ka spidomeeter ära surra. Eh, vana auto rõõmud. Vähemalt teel tagasi ning saab vaadata, mida ta endast reaalselt kujutab. Kompuuter näitab hetkel keskmiseks kuluks 199,2l/100km kohta, mis ilmselt pole päris õige.

Tänaseks kõik, vaatame, mida homne toob. Loodetavasti pildid põhja alt. Siiamaani hämmingus, et 200t+ kilomeetrit sõitnud jaguar veel nii tihe on.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
'89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Tuunikala - 02-09-2024, 21:46 PM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Kodanik2 - 02-09-2024, 22:09 PM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Maamees - 03-09-2024, 06:04 AM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Peeter2 - 03-09-2024, 09:42 AM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Tuunikala - 03-09-2024, 11:05 AM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Fox - 03-09-2024, 15:44 PM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Tuunikala - 03-09-2024, 21:28 PM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Fox - 04-09-2024, 08:47 AM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Peeter2 - 04-09-2024, 09:11 AM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Aspelund - 04-09-2024, 09:34 AM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: v6sa - 04-09-2024, 09:39 AM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: TeeTL - 04-09-2024, 11:03 AM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Tuunikala - 04-09-2024, 22:21 PM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Tuunikala - 06-09-2024, 20:38 PM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: speedsta - 09-09-2024, 23:34 PM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Tuunikala - 19-11-2024, 21:23 PM
RE: '89 Jaguar XJS 5.3 V12 - Tuunikala - Autor: Peeter2 - 20-11-2024, 10:40 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne