06-09-2024, 09:28 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-09-2024, 09:38 AM ja muutjaks oli stretch.)
(06-09-2024, 09:06 AM)Peeter2 Kirjutas:See on lahe, kui sõiduõpetaja urbanistiks hakkab. Mis see linna jaoks oluline "päris" transport täpsemalt on? Ühe inimesega sõiduautod?(05-09-2024, 16:47 PM)stretch Kirjutas:(05-09-2024, 16:11 PM)Peeter2 Kirjutas: "Kvaliteetse linnaruumi" printsiibid võivad olla inimestel erinevad.
No automehi kotib üldjuhul ainult nende liikumistrajektoori alg- ning lõpp-punkti välisruumi kvaliteet, "Erinevad" ongi need printsiibid nendel inimestel, kes juhtuvad selle trajektoori teistes punktides elama (nt Tallinna kesklinn).
Soovitan tutvuda: https://strateegia.tallinn.ee/
...Kui me nüüd mingil põhjusel linnas transporti kägistama hakkame, ei saa linn linnana toimida. Asjad ei lähe tuksi korraga, küll aga kindlalt. Kui piirata ligipääsu mingitele linnaosadele, hakkavad need getostuma. Tallinna puhul ei pea väga nutikas olema, et näha seda protsessi vanalinnas. Peksame transpordi eemale, teeme selle linna tuleku kalliks - ja linn ei ole enam linn. Mõnda aega on muuseum, pisut hiljem geto, päris lõpuks varemed. Linn teenuste vahendamise kohana sureb välja.
Laias laastus on tal muidugi õigus, kuigi see käsitlus on pisut utreeritud, sest keegi pole rääkinud transpordi väljasuretamisest. Lõpuks tõdeb ka ise, et probleemile tuleks läheneda metoodilisemalt määrates näiteks erinevate transpordiliikide koridorid, millest minu arust ka nagu päris palju räägitud on.
Selektiivse analüüsivõimega autoentusiastid suudavad muidugi märgata ning mäletada ainult piiranguid.