11-09-2024, 09:42 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-09-2024, 11:17 AM ja muutjaks oli rnx69.)
(10-09-2024, 18:40 PM)indreksirk Kirjutas: Lõikega 7.2 sätestatakse, et sõiduki tõendamisel peab sõiduk olema identifitseeritav sõidukina, millena see registrisse kantud on ehk kui sõiduk on küll näiteks taastamise ootel, siis olemasolu tõendamiseks on vajalik siiski tuvastada, mis sõidukiga tegemist on ehk ei piisa ainult sõiduki üksikutest detailidest. Eelkõige on sõiduk identifitseeritav kere kaudu.
Lahtiselgitatuna tähendab see regulatsioon, et üksnes "pabereid" ei saa registrist tulevikus enam ajutiselt kustutada. Sõiduk peab olema alles. Selleks, et ainult registrikandena olevad fantoomsõidukid ei tekitaks registrijärgsele omanikule tulevikus maksukohustusi või ka halvemal juhul karistusi ebaseadusliku lammutamise või romusõiduki utiliseerimata jätmise eest, on seaduseelnõuga kehtestatud üleminekuperiood 2026. aasta lõpuni, et kõik liiklusregistris registreeritud sõidukite omanikud saaksid kas kustutada registrist sõidukid, mida neil enam olemas ei ole või deklareerida riigile, et sõiduk on alles ning on soov seda edaspidi säilitada. Ja kui on soov säilitada sõidukit, siis tuleb perioodiliselt tõendada, et sõiduk on alles. Üldjuhul iga 2 aasta järel, kui aga tegemist on vähemalt 35. aastat vana sõidukiga, siis 5 aasta järel. Ehk ajalooliste sõidukitega tegelejatele on pikem periood - vanatehnika mõiste on muidugi meie harrastajate seas erinev, kuid Euroopa regulatsioonidest tulenevalt ei saa erandeid romusõidukite üldregulatsioonist kehtestada noorematele kui 30. aasta vanustele sõidukitele. Eestis valiti ajaloolise sõiduki piiriks 35. aastat.
See kõik on selle punktini tore, kus läheks sordi alla kogu 35 aastat ja vanem tehnika riikliku tunnustuse klauslita. Vähemalt pressiteatest oli välja loetav, et erandi alla läheb ainult "musta numbriga" tehnika. Muule vanale tehnikale kehtib endiselt 2 aastat? EDIT: 5 siiski, ei lugenud punkti lõpuni ja must number selle olemasolu lõpuni.
Identifitseerimisega on huvitav lugu - kere peaks identifitseerimiseks omama siis ka tehasetähist, mis samas peab loetav olema 30 aastat tootmisest. Nüüd kui on tähis hävinenud, minu ühe seisva projekti puhul on kere paigatud kohast, kus oli ainus VIN, siis mil moel see tõendamine välja peaks nägema. Andmesilt on hetkel dokumentide vahel lauasahtlis, sest enne värvitöid oli keegi eelnevatest omanikest selle eemaldanud.
Lisaks näiteks on mul küsimus mootorispordi seisukohast - ralliga näiteks on asi selge, taotled sportauto numbri, auto istub registris ja kõik on jokk. Nüüd näiteks kiirendusauto toorik, mis kuradima moel peaks tulevikus selle registrist maha saama? Või hakkangi iga kahe aasta takka maksma ja pilte saatma? Kiirendusautoga, millele avalikele teedele asja pole, saadeti viimati punase numbri osas kukele.