11-09-2024, 16:00 PM
(11-09-2024, 09:42 AM)rnx69 Kirjutas: Identifitseerimisega on huvitav lugu - kere peaks identifitseerimiseks omama siis ka tehasetähist, mis samas peab loetav olema 30 aastat tootmisest. Nüüd kui on tähis hävinenud, minu ühe seisva projekti puhul on kere paigatud kohast, kus oli ainus VIN, siis mil moel see tõendamine välja peaks nägema. Andmesilt on hetkel dokumentide vahel lauasahtlis, sest enne värvitöid oli keegi eelnevatest omanikest selle eemaldanud.
Lisaks näiteks on mul küsimus mootorispordi seisukohast - ralliga näiteks on asi selge, taotled sportauto numbri, auto istub registris ja kõik on jokk. Nüüd näiteks kiirendusauto toorik, mis kuradima moel peaks tulevikus selle registrist maha saama? Või hakkangi iga kahe aasta takka maksma ja pilte saatma? Kiirendusautoga, millele avalikele teedele asja pole, saadeti viimati punase numbri osas kukele.
Väga head küsimused:
Identifitseerimise küsimus lahendatakse üksikjuhtumi tasemel. Tänane praktika on selline, et kui juba sõidukiga jõutakse mingi registritoiminguni, siis hävinenud identifitseerimistunnuse korral paigaldab Transpordiamet uue identifitseerimistunnuse - seda siis kas vastava masinaga mehaaniliselt või kleebisena. Kardetavasti tuleb sellisel juhul ühel korral sõiduk reaalselt viia teenindusbüroosse. Üksikjuhtumitele leitaksegi rätsepalahendus, seadus paneb paika üldjuhtumite jaoks raamid.
Teine küsimus on raskem ning siin tuleb alustada seaduse eesmärkidest. Küsija põhjendus on üllas ja arusaadav. Aga kui sellise väitega, et tahan autost teha kiirendusauto, saaks sõiduki liiklusregistrist kustutada lammustustõendita, siis deklareeriksid kõik sõidukite lammutajad end selle spordialaga tegelejateks (selleks pole ju mingit litsentsigi vaja). Küsimus on loomulikult praktiline, kuid see võibki jääda lahenduseta, kuna selline võimalus vajaks ka järelevalvet. See on nagunii üks arutamise all olev küsimus, kuna puudutab ka olukordi, kus soovitakse tänavalegaalse sõiduki käigus hoidmiseks säilitada samasuguseid sõidukeid varuosade eesmärgil.