12-09-2024, 09:53 AM
Vaatasin eilset pealtnägijat kus teemaks olid jalgratturite ja autojuhtide teejagamine.
Seal hr. Indrek Sirk tegi piltlikult selgeks ühe ringtee näitel, et kui autoga ringilt väljud ja seal väljuval teel on sebra siis seal on autojuhil kohustus sõitev jalgrttur üle lasta ja ratturil on eesõigus sõites sebral. Sebra jätkudes aga see eesõigus ratturil kaob ja ringile läheneval autol enam teeandmise kohustust sama sõitva ratturi puhul ei ole.
Nüüd tekis küsimus. Selle juhtumi esimese poole kohta. Kuidas Teie hindate kui kaugel on sebra ringist veel kus jalgratturil on eesõigus ja kui kaugel enam mitte.
Sama küsimus tavalise T või X ristmikul kus auto pöörab ja teel kuhu pööratakse on sebra. Kui kaugel on selle sebra mõjujõud mis annab ratturile eesõiguse ja autole tee andmise kohustuse.
Ei otsi konflikte aga lihtsalt teada tahaks kuidas seda hinnatakse.
Kaine talupoja mõistusega võib ju midagi aimata aga mis on tegelik piir ?
On üldse seda piiri ?
Seal hr. Indrek Sirk tegi piltlikult selgeks ühe ringtee näitel, et kui autoga ringilt väljud ja seal väljuval teel on sebra siis seal on autojuhil kohustus sõitev jalgrttur üle lasta ja ratturil on eesõigus sõites sebral. Sebra jätkudes aga see eesõigus ratturil kaob ja ringile läheneval autol enam teeandmise kohustust sama sõitva ratturi puhul ei ole.
Nüüd tekis küsimus. Selle juhtumi esimese poole kohta. Kuidas Teie hindate kui kaugel on sebra ringist veel kus jalgratturil on eesõigus ja kui kaugel enam mitte.
Sama küsimus tavalise T või X ristmikul kus auto pöörab ja teel kuhu pööratakse on sebra. Kui kaugel on selle sebra mõjujõud mis annab ratturile eesõiguse ja autole tee andmise kohustuse.
Ei otsi konflikte aga lihtsalt teada tahaks kuidas seda hinnatakse.
Kaine talupoja mõistusega võib ju midagi aimata aga mis on tegelik piir ?
On üldse seda piiri ?