15-09-2024, 09:28 AM
(15-08-2024, 19:07 PM)pannkook Kirjutas: Oskab keegi arvata, mis mul valesti võib olla?
Saan kirjeldada oma teguviisi karbussi töölesaamisel: Esiteks võtan ta täiesti osadeks. Korpuse seinas ehk lõõri seinas on segusiibri ligidal kolm või neli peenikest auku. Nende kanalite puhastamiseks on mul tehtud trossiniidist traadid, millega neid kanaleid siis puhastada. Sisse üritan ajada mõlemalt poolt ja rohkelt loputada ning suruõhk on loomulikult abiks. Kõik muud tihendid ja düüsid jne. tuleb üle vaadata, vajadusel puhastada. Ujuki nõela pesa ei tohi traadiga kratsida, sest seal on oht klapi pesa pind rikkuda, seal on abiks peenike pintsel.
Kui asjad üle käidud, siis on otstarbekas vaadata veel, mis seisukorras on ujukinõela vedru. See asub ujukinõela ja selle kinnituskeele vahel. Väga sageli on see vedru lahti keerdunud vms. ja ei täida oma eesmärki, tulemuseks nõela mittesulgumine. Ujukikambrist läheb lõõri tõusudüüs, selle väljakeeramine võib teinekord probleemiks olla, sest on vahel kinni jäänud. Abiks on tavaliselt korralik ja suuruselt sobiv kruvikeeeraja, lisaks mingi lisaõlg, et saaks tugevamini kruvikat keerata. Ettevaatus ei tee paha, sest on juhtunud, et kruvikeeraja soone servad said rikutud ja tulemuseks uus karbuss. Koostamisel võiks tähelepanu pöörata ujukikambri kopsiku tihendile, sageli jääb see ettevaatamatusest soonest välja, keeratakse kopsik kinni ja ongi tihendil ots käes. Karbussi paigaldamise juures on erinevad tihendid - pinnad võiks olla puhtad, puhastamiseks sobib hästi näiteks atsetoon ja karukeel. Kummiga kaetud metallseib on oluline, selle kummikate võiks olla terve. Iga gramm lisaõhku selleks mitte ettenähtud kohast mõjutab karburaatori tööd.
Ja veel - vahel ei olegi probleem karburaatoris, vaid pöörete regulaatori hoova ebaõiges reguleeringus, seda siis, kui tühikäigupöörded on liiga kõrged ja alla ei saa reguleerida, samuti siis, kui pöörded kipuvad liigselt ujuma.Selle hoova reguleerimisel peaks täpselt teadma, mida teha. Edu!