10-10-2024, 19:13 PM
(10-10-2024, 12:49 PM)Jesper Kirjutas: ... sa ju kirjutad iseendale vastu - määrid keeret, et keerme hõõrdejõudu vähendada, samal ajal ütled, et keerme hõõrdejõud on oluline, et polt lahti ei tuleks.Ma endas täitsa selgusel. Rattapoltide puhul tekib roostest talve jooksul tuntav sisehõõrdejõu kasv ja selle vältimiseks on hää määrida, et nt teepeal ka saaks varuratta alla panna. Muidu võidki jääda autokomplektis oleva võtmekökatsiga ratta juurde võimlema. St autotootja ratta lahtituleku riski (olematu normaalse paigalduse puhul) vältimiseks keelab rattapolte määrida aga kuidas meie kliimas ratast alt saada pole tema mure.
Katsu kõigepealt endas selgusele jõuda, millele sa vastu vaidled, siis on mõtet selgitustega edasi minna.
Mõnedes muudes koostudes on aga kasutusel nn isekontreeruvad mutrid (plastsisuga), mis suurendavad sisehõõrdejõudu ja sellega vähendavad lahtituleku riski. See on hoopis teine teema aga tõin näiteks, et ju siis ikka keerme suurenenud hõõrdumine väldib lahtitulekut.
See on minu isiklik "teooria", mingit teaduslikku põhja ega õpikut taha panna ei ole.