Päris äge retrofilm Konela / vene autode müük Soomes
#10

(13-09-2024, 13:30 PM)wax Kirjutas:  
(13-09-2024, 13:06 PM)Walter Kirjutas:  
(13-09-2024, 12:27 PM)xa88 Kirjutas:  Ega siis ekspordi parem kvaliteet ei välistanud nende metsaalla sattumist peale ekspluotatsiooni lõppu.

Kas ekspordiks valiti vooluliinilt välja kobedamad isendid, võeti tavakonveieritelt masstoodang ja ''käidi üle'' (mõned kriitilised sõlmed mida lääne vajadused eeldasid asendati lääne osadega?) või oli ekspordiks lausa eraldi konveierid töös?

Venelane ei teinud midagi. Konela asendas ise lääne osadega (piduri peasilindrid, vaakumvõimendi jms) ning tegi põhjaliku müügiettevalmistuse ning korrosioonitõrje.

Tegelikult oli ikka nii, et tehased tegid koostööd autosid eksportiva ettevõttega "Avtoexport" ja oli vägagi kindlalt paigas millisesse riiki ja mis komplektsuses sõiduk läks. Ja ikka liinidel komplekteeriti, mitte ei võetud kobedam "vahelt välja" ja hakati tuunima.
Mul on  Moskva Moskvitside tehase AZLK ja Avtoekspordiga kooskõlastatud Moskvitsi markide jaotuskava aastal 1973 ja nähtavasti pikendatuna ka aastal 1974 . See on fotokoopia sellest dokumendist ja koosneb kuuest pildist. Panen need siia üles ja nummerdan ära. 1-3 üles ritta ja 4-6 nende alla. Kui see pusle on koos, siis tabeli ülemises reas horisontaalselt on välja toodud kõik riigid, kuhu eksporditi. Vasakul tulbas ülalt alla on detailide nimistu, mis hõlmab näiteks veerenni liiste, ratta ilukilbi aluseid võrusi, summuti otsikuid, stange puhvreid aga ka tehnilisi lahendusi: välismaised tripleks esiklaasid, pidurikatted, GIRLING piduripumbad jne., samuti mis keelne andmesilt autole paigaldati, mis keelne spidoplokk paigaldati, mis keelne kirjandus kaasnes jne. Samuti on tulbas allpool nimistu, millega nimelt ei komplekteeritud, näiteks raadio, ilma seisutuledeta C-piilaril jne.. Pange tähele ka tabeli alaosa märkust, kus on toodud vasaku veeru järjekorra numbrid ja märge selle kohta, et need kehtivad vaid nende Moskvitside kohta, millele paigaldatud 412 mootor. Kui vasaku rea nimistu mingi nüanss  horisonttaalis  ja riik vertikaalis  kokkusaaval ühenduskohal kattuvad ja kui selles kastikeses on rist, siis seda detaili kasutatake sinna riiki eksporditavatel sõidukitel.
Kahtlemata ka välisriikide edasimüüjad tuunisid neid omakorda. See on õige et näiteks "Konela" Soomes tegi põhjaliku korrosioonitöötluse. Soome autodel on rohkesti puuritud selleks tarbeks lisaavasid, mis hiljem plastkorkidega suleti. Riputati lisana kirju  "ElitE", "1500 M"jne.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       

Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne