01-11-2024, 17:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-11-2024, 18:29 PM ja muutjaks oli al101.)
Mismõttes viskoossus ei muutuks?
Isegi 0W8 viskoossus muutub kõvasti 0 kraadi versus töötemperatuur 100 kraadi on meeletu paksuse vahega.
Sinu toodud tabel ei ole õige.
sest 0W, 5W jne õli ei saa mõõta 100 kraadi juures, sest seal töötab teine number 20 30 40 jne.
0W 5W jne õlisid mõõdetakse miinuskraadidel.
Õlid on multiviskoossed ja erinevatel temperatuuridel loevad erinevad numbrid.
See tabel näitab võibolla õlisid, mis ei ole multiviskoossed, aga sellest infost pole meile mingit kasu, kuna mootoriõlid on multiviskoossed.
Minu jutu mõte on see, et levitatakse müüti, nagu vanad autod ei saaks hakkama 0W ja 5W õliga, aga olles õlisid uurinud, siis ei leia ma põhjust, miks vanad autod ei peaks saama hakkama 0W40 ja 5W40 õlidega.
Kui zigulile sobib 15W30 õli, ehk siis 30 lõpuga õli, mis on päris vedel 100 kraadi juures ehk siis töösooja mootoriga, siis sõidab see ziguli väga edukalt 0W40 ja 5W40 õlidega.
Eesti kliimas puudub igasugune mõte kasutada 15W ja 10W õli, kuna see tapab mootorit talvel külmaga.
5W40 sõidab suht igal pool nagu ka 0W40.
Kui suurt soojuspaisumist ei ole, siis ma ei leia ühtegi põhjust, miks ei peaks vanad autod saama hakkama 0W ja 5W õlidega, kuna need on 0 kraadi juures päris paksud.
Näiteks 0W40 õli on 100 kraadi juures 13 voolavusega, vana auto saab sellega hakkama, samal ajal on ta 0 kraadi juures mingi 300-500 voolavusega, ehk siis 30 korda paksem, mis tähendab, et ta saab 0W õliga külmalt hakkama.
10W õli ostmisel puudub laias laastus igasugune mõte, sellel on mõtet väga üksikutel mootoritel.
Minu jaoks on häiriv, et autopoed ja töökojad räägivad, kuidas 0W õlid on jube vedelad, aga tegelikult ei ole.
Tekib küsimus, miks nad ei tea seda? Kas tõesti ei võeta vaevaks uurida õlitootjate andmelehti ja natukenegi kodutööd teha sel teemal.
Millegipärast kipuvad inimesed muutma vanal autol esimest numbrit, 5W30 asemel näiteks 10W30, kuigi tegelikult tuleks valida hoopis 0W40 või 5W40, sellest oleks kasu, 10W30 valimisest oleks ainult kahju.
Minu lemmikud viskoosused ongi 0W40 ja 5W40, kuna need sõidavad suht igal pool ja kaitsevad mootorit hästi.
Toon välja Motul 0W8 õli voolavused 40c ja 100c juures ja seal on oluline vahe voolavusel. 40 kraadi juures on see õli umbes 5 korda paksem, kui 100 kraadi juures.
Viscosity grade SAE J 300 0W-8
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.842
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 26.1 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 5.3 mm²/s
Mina isiklikult eelistan kasutada 0W40 ja 5W40 õlisid.
Võibolla üsna uue auto puhul kasutaksin 0W30, aga kindlasti mitte enam alla.
Üldiselt saavad ka uuemad mootorid 40 lõpuga õlidega hakkama.
Isegi 0W8 viskoossus muutub kõvasti 0 kraadi versus töötemperatuur 100 kraadi on meeletu paksuse vahega.
Sinu toodud tabel ei ole õige.
sest 0W, 5W jne õli ei saa mõõta 100 kraadi juures, sest seal töötab teine number 20 30 40 jne.
0W 5W jne õlisid mõõdetakse miinuskraadidel.
Õlid on multiviskoossed ja erinevatel temperatuuridel loevad erinevad numbrid.
See tabel näitab võibolla õlisid, mis ei ole multiviskoossed, aga sellest infost pole meile mingit kasu, kuna mootoriõlid on multiviskoossed.
Minu jutu mõte on see, et levitatakse müüti, nagu vanad autod ei saaks hakkama 0W ja 5W õliga, aga olles õlisid uurinud, siis ei leia ma põhjust, miks vanad autod ei peaks saama hakkama 0W40 ja 5W40 õlidega.
Kui zigulile sobib 15W30 õli, ehk siis 30 lõpuga õli, mis on päris vedel 100 kraadi juures ehk siis töösooja mootoriga, siis sõidab see ziguli väga edukalt 0W40 ja 5W40 õlidega.
Eesti kliimas puudub igasugune mõte kasutada 15W ja 10W õli, kuna see tapab mootorit talvel külmaga.
5W40 sõidab suht igal pool nagu ka 0W40.
Kui suurt soojuspaisumist ei ole, siis ma ei leia ühtegi põhjust, miks ei peaks vanad autod saama hakkama 0W ja 5W õlidega, kuna need on 0 kraadi juures päris paksud.
Näiteks 0W40 õli on 100 kraadi juures 13 voolavusega, vana auto saab sellega hakkama, samal ajal on ta 0 kraadi juures mingi 300-500 voolavusega, ehk siis 30 korda paksem, mis tähendab, et ta saab 0W õliga külmalt hakkama.
10W õli ostmisel puudub laias laastus igasugune mõte, sellel on mõtet väga üksikutel mootoritel.
Minu jaoks on häiriv, et autopoed ja töökojad räägivad, kuidas 0W õlid on jube vedelad, aga tegelikult ei ole.
Tekib küsimus, miks nad ei tea seda? Kas tõesti ei võeta vaevaks uurida õlitootjate andmelehti ja natukenegi kodutööd teha sel teemal.
Millegipärast kipuvad inimesed muutma vanal autol esimest numbrit, 5W30 asemel näiteks 10W30, kuigi tegelikult tuleks valida hoopis 0W40 või 5W40, sellest oleks kasu, 10W30 valimisest oleks ainult kahju.
Minu lemmikud viskoosused ongi 0W40 ja 5W40, kuna need sõidavad suht igal pool ja kaitsevad mootorit hästi.
Toon välja Motul 0W8 õli voolavused 40c ja 100c juures ja seal on oluline vahe voolavusel. 40 kraadi juures on see õli umbes 5 korda paksem, kui 100 kraadi juures.
Viscosity grade SAE J 300 0W-8
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.842
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 26.1 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 5.3 mm²/s
Mina isiklikult eelistan kasutada 0W40 ja 5W40 õlisid.
Võibolla üsna uue auto puhul kasutaksin 0W30, aga kindlasti mitte enam alla.
Üldiselt saavad ka uuemad mootorid 40 lõpuga õlidega hakkama.
50-60ndate uunikumid ruulivad

