04-11-2024, 12:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-11-2024, 12:59 PM ja muutjaks oli Talupoeg taluja.)
(04-11-2024, 12:25 PM)Jesper Kirjutas: 2. Nõukogude päritolu vanatehnika puhul on nii mootori enda kui varuosade kvaliteet nagunii selline, et hea kui iga teise õlivahetuse tagant kapremontima ei pea, seega pole jälle suuremat vahet, mida sinna valada. Nagunii on tolerantsid ka trammipeatusevahe suurusjärgust, ehk sama õli võib eri mootoritel anda radikaalselt erinevaid tulemusi. Kui käima läheb ja ei kolise, siis järelikult on hea küll.Oma Mosse 2140 mootori võtsin lahti pea kohe peale ostmist ja 75000km. läbimist ning avastasin, et väntvõlli õlituskanalite augud olid juba pooleldi kinni tagitanud. Samuti olid katki ülemised surverõngad. See saigi nagu põhjuseks lahtivõtmiseks. Sai mootor remonditud ja ära puhastatud ja sisse poolsünt 10W40. Õli marki kahjuks ei mäleta aga ei olnud mingi imekallis õli. Peale seda sõitsin selle autoga veel 185 tuh. km. ja ei hakanud veel õli tarbima. Selline vahe on siis õlil ja Õlil.
Peaasi, et õli on sees, tänapäevaste õlide omadused on nagunii nii mäekõrguselt ajaloolistest üle, et sügavalt mööda panemiseks peab ikka südamest pingutama.
Teades eelmise omaniku töökohta ja seda asjaolu, et Kamza õli voolas seal ojadena.... siis ei ole seal midagi imestada....
Seega ei ole vene tehnikal vaja seda kap-rem. ikka pidevalt teha. Pigem mootor korralikult seest puhtaks saada ja tänapäevased õlid sisse. Õigel ajal õli vahetada ja häda pole midagi.
T.