04-11-2024, 12:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-11-2024, 13:12 PM ja muutjaks oli Jesper.)
Jah, noh see oligi mu mõte - et kui 10W40 töötab, siis pole mõtet oma pead vaevata, et äkki oleks parem see või too. Me ei saa kunagi teada, kas 5W40-ga oleks su mosse äkki 195k läbi sõitnud, aga olgem ausad, on sel tähtsust?
Miks ma Lääne vanatehnika 3. punktina eraldi välja tõin on see, et tänapäeval on ka näiteks Ford Escort Mk5 RS2000 või BMW E36 vanatehnika - see on juba selline aeg kus hakati laiatarbeautodele tegema natuke peenemaid mootoreid, mida on reaalselt võimalik vale õli ja hingestatud kasutusega pilbasteks lasta. 70ndate ja 80ndate Fordid samas nurruvad samamoodi 10W40 peal, kas nüüd äkki 10W30, 5W40 või 5W30 vähendaks-suurendaks kulumist 5% siia-sinna, on sügavalt akadeemiline küsimus...
Miks ma Lääne vanatehnika 3. punktina eraldi välja tõin on see, et tänapäeval on ka näiteks Ford Escort Mk5 RS2000 või BMW E36 vanatehnika - see on juba selline aeg kus hakati laiatarbeautodele tegema natuke peenemaid mootoreid, mida on reaalselt võimalik vale õli ja hingestatud kasutusega pilbasteks lasta. 70ndate ja 80ndate Fordid samas nurruvad samamoodi 10W40 peal, kas nüüd äkki 10W30, 5W40 või 5W30 vähendaks-suurendaks kulumist 5% siia-sinna, on sügavalt akadeemiline küsimus...