04-11-2024, 17:22 PM
(04-11-2024, 14:18 PM)meeterkeere Kirjutas: Tegelikult see 5W40 või misiganes number õlide juures alles pool tõde, olulisemad arvud ja tähed kirjutatud pudelitel pool fonti väiksemas kirjas mis näitavad täpselt ära kuhu seda valada tohib ja mis omadastele vastab.
Muidugi vana(vene)tehnikafoorumi-kontekstis rääkides keskmise madalapöördelise väikse erivõimsusega mootori jaoks on suvaline maximast ostetud 10W40 mäekõrguselt parem kui see mis sinna tehasest valati, seega pole mõtet väga üle mõelda
õli viskoossusnumber on õli juures kõige olulisem näitaja. Sest vale viskoossus, rikub mootorit.
Alles peale seda, tuleb õli kvaliteet ja täpsed omadused.
Üldiselt on nii, et kui õli omadustega väga tugevalt mööda ei pane, sõidavad kõik õlid igal pool ja mitte midagi ei juhtu.
Jah, kui tahad saada maksimaalset kestvust mootorist, siis tuleb natuke hoolikamalt valida ja olenevalt ka täpsest mootorist võib mõnel mootoril olla täpsemaid nõudeid.
Kuid õlidega üldiselt nii pole, et see õli nüüd on vale ja rikub mootori ära, ei riku, lihtsalt eluiga võib muutuda.
Õige viskoossuse pead muidugi valima 5W40 on üldiselt selline turvaline viskoossus, mis sõidab suht igal pool ja üldiselt ka 0W40.
Siinkohal räägime ikkagi vähegi normaalsetest õlidest, mitte teab millest, mille kaevad ei tea kust välja.
Üldiselt kehtib põhimõte, mida kõrgema klassi õli, seda parem, aga päris täpsed omadused saad teada alles laboris.
Samuti ei leia ma Eesti kliimas mitte mingit mõtet kasutada 10W õli, 5W40 on ideaalne õli vanale autole, eeldusel, et mootor ikka seest puhas ka on ja tihendid korras, et sealt hea õli midagi lahti ei pese.
50-60ndate uunikumid ruulivad

