04-11-2024, 17:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-11-2024, 17:34 PM ja muutjaks oli al101.)
(04-11-2024, 12:59 PM)Jesper Kirjutas: Jah, noh see oligi mu mõte - et kui 10W40 töötab, siis pole mõtet oma pead vaevata, et äkki oleks parem see või too. Me ei saa kunagi teada, kas 5W40-ga oleks su mosse äkki 195k läbi sõitnud, aga olgem ausad, on sel tähtsust?
Miks ma Lääne vanatehnika 3. punktina eraldi välja tõin on see, et tänapäeval on ka näiteks Ford Escort Mk5 RS2000 või BMW E36 vanatehnika - see on juba selline aeg kus hakati laiatarbeautodele tegema natuke peenemaid mootoreid, mida on reaalselt võimalik vale õli ja hingestatud kasutusega pilbasteks lasta. 70ndate ja 80ndate Fordid samas nurruvad samamoodi 10W40 peal, kas nüüd äkki 10W30, 5W40 või 5W30 vähendaks-suurendaks kulumist 5% siia-sinna, on sügavalt akadeemiline küsimus...
5W40 muudab palju, sest külmkäivitused on siis mootorile kergemad, eriti jahedamate ilmadega.
30 lõpuga õli mina vanas autos ei kasutaks.
Vanas autos kasutaksin ainult neid kahte varianti 5W40 või 0W40, kui väga vaja, siis ka 5W50.
10W õlil ei leia ma mingit mõtet, see tapab mootorit külmkäivitustega.
Kasutan ka oma praeguses autos 5W40 õli ja teises, mille maha müüsin, kasutasin 0W40.
Kui millalgi mõne uuema ostan 2020+, siis kasutan ilmselt kas 0W30 või 0W40.
Kasutan API SP klassi õli praegusel juhul.
Mina leian küll mõtet oma autot hoida, selle tulemusi võid ka ise tunda, iial ei tea, mis muidu juhtuks ja nii on seda autot ka parem müüa.
Eriti uunikumi puhul, mida üks tulihingeline uunikumi fänn tahab igal juhul hoida, ükskõik, kas jätab endale või müüb maha.
50-60ndate uunikumid ruulivad laz 695-d on ka väga tegijad asjad