04-11-2024, 19:00 PM
(04-11-2024, 17:22 PM)al101 Kirjutas: õli viskoossusnumber on õli juures kõige olulisem näitaja. Sest vale viskoossus, rikub mootorit.
Alles peale seda, tuleb õli kvaliteet ja täpsed omadused.
...
Nii põhjapanev väide ootab natuke põhjalikumat selgitust. Mismoodi see mootori rikkumine siis toimub vale viskoossusklassi puhul ja ei toimu "õige" puhul? Mis seal täpsemalt rikki läheb?
Ning kas õige on siis 0W8? Kõigile või ainult "millelegi"?

Ma jälle kinnitan AKF! Jesperi väidet, et enamus laiatarbemootoreid on rahul, kui seal sees tootja soovituse kohane mootoriõli ringleb ja milline selle viskoossusklass tootja antud valikutest täpselt on, hakkab pilli puhuma miljonise läbisõidu või Nürnburgringi mitmenda läbimise puhul.
Eestis näikse 5W40 olema päris hea katvusega enamuse padade jaoks, kuniks rahakott kannatab.