07-11-2024, 13:50 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-11-2024, 13:58 PM ja muutjaks oli Jesper.)
No jään eriarvamusele, ma olen inglise foorumitest neid ZDDP-teemalisi heietusi elu jooksul niigi lugenud rohkem kui ühele inimesele tervislik on - koguaeg ikka see sama vana itk, et vanasti oli kõik parem ja looduskaitse on pähh ja nii edasi ad nauseam. Sinu jutt refereerib suht ilmselgelt ka mingeid sarnaseid allikaid, iga järgmise kordamisega see rahvaluule süveneb ja elab oma elu, aga tolku on sest vähe, sest päeva lõpuks ma seisan poes riiuli ees ja pean sealt midagi korvi panema.
Ma ei ole seda tabelit pähe õppinud, aga suurusjärgus on pilt selline, et "vana hea" ja "moodsa ja pähh" õlistandardi lubatud ZDDP-sisaldus erinevad kuskil kolmandiku jagu ning selleni on ka jõutud järk-järgult, iga mõne aasta tagant uue standardiga piiri allapoole tuues, ehk ZDDP ei ole kunagi kuhugi kadunud ega ära keelatud. Aga tootjal ei ole standardi täitmiseks kohustust seda maksimummääras lisada, kui samad omadused saavutatakse mingit teist teed mööda, siis see on nende valik ja vabadus.
Sisukaks saab minna siis, kui jätta kõrvale igasugu lipukirjad ja 39nda aasta kombainid ning võttagi ette mingi konkreetne mootor konkreetse tehasepoolse õlisoovitusega ning hakata sellele õlitootja tabelite järgi tänapäevast asendust otsima. Ülisuure tõenäosusega on selle protsessi tulemuseks kõige tavalisem keskmine täissünt aga no kindlasti on erandeid, mõnedele peenematele markidele on segatud lausa margikohaseid õlisid jne.
Ma ei ole seda tabelit pähe õppinud, aga suurusjärgus on pilt selline, et "vana hea" ja "moodsa ja pähh" õlistandardi lubatud ZDDP-sisaldus erinevad kuskil kolmandiku jagu ning selleni on ka jõutud järk-järgult, iga mõne aasta tagant uue standardiga piiri allapoole tuues, ehk ZDDP ei ole kunagi kuhugi kadunud ega ära keelatud. Aga tootjal ei ole standardi täitmiseks kohustust seda maksimummääras lisada, kui samad omadused saavutatakse mingit teist teed mööda, siis see on nende valik ja vabadus.
Sisukaks saab minna siis, kui jätta kõrvale igasugu lipukirjad ja 39nda aasta kombainid ning võttagi ette mingi konkreetne mootor konkreetse tehasepoolse õlisoovitusega ning hakata sellele õlitootja tabelite järgi tänapäevast asendust otsima. Ülisuure tõenäosusega on selle protsessi tulemuseks kõige tavalisem keskmine täissünt aga no kindlasti on erandeid, mõnedele peenematele markidele on segatud lausa margikohaseid õlisid jne.