07-11-2024, 15:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-11-2024, 18:38 PM ja muutjaks oli spitfire.)
(07-11-2024, 09:43 AM)Fox Kirjutas:(06-11-2024, 23:13 PM)Jesper Kirjutas: Mis puudutab tsinki, siis ma isiklikult kahtlustan, et tegu on inglaste religioonigaRacing ja classic kirjaga õlides on tsingilisandid sageli siiski sees ehk siis Ferrariomanikud saavad rahuliku südamega edasi sõita ning ei pea kasutama seda suvalist "mäekõrguselt paremat tänapäevast õli".
Päris nii lihtne see kahjuks ei ole, isegi kui vinku peal on kirjas, et sisaldab zddp. Zddp lisandi olemasolu iseenesest ei taga midagi, tegelt vist kõik õlid sisaldavad seda kuigi palju. Küsimus on kui palju seal seda zddp lisandit on ja kui on alla normi, siis millega see puuduv osa on asendatud/ kompenseeritud. Rull nookuritega motole 800 on ok, aga libiseva nukiga moto tahab mingi 1200.
Selleks on jällegi vaja uurida sertifikaati, zddp lisand võib olla välja toodud numbriliselt ja võib olla ka mitte, üldjuhul on zddp lisandi kogus (kaasa arvatud classic) väga madal.
Kuna neid klassifikatsioone muudetakse, (zddp lisandi lubatud normi pidevalt vähendatakse) siis pead ei anna aga, viimati kui vaatasin oli piisav kogus zddp lisandit ainult API CI4 klassifikatsiooniga õlis. Mitte segi ajada CI4+ klasifikatsiooniga, sest päris elus sellist ei eksisteeri, see on ainult tarbija tillitamine, ehk hall ala. Siit natuke madalam zddp hulk on CJ4 mis on juba uuem klssifikatsioon.
Poe letilt meil sellist õli kahjuks ei leia, aga otse maaletoojalt ikkagi saab. Et tegu on diisli klassifikatsiooniga, ei tasu lasta häirida, tänased õlid on nn unisex, sobivad bensukatele hästi, küsimus võib olla ainult kat mootoriga. CJ4 on kergemini leitav.