10-11-2024, 08:56 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-11-2024, 09:49 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Kaldun arvama isesõitjate aeglase leviku peamiseks põhjuseks mitte niivõrd tehnoloogia suutmatust, vaid meie ühiskonna olematut riskitaluvust ja sellest tulenevat tootjate (ja eriti kontrollivate organisatsioonide) ülimat ettevaatlikkust uue tehnoloogia tegelikku ellu lahtilaskmisel. Kui inimjuhi puhul on (enamasti) selge, kes õnnetuses kahjud maksab, siis isesõitja korral kipub kole kergesti näpp tõusma valmistaja poole. Valmistajad, eriti nende rahastaja, pole sellest aga teps mitte huvitet.
Tänases ühiskonnas ei oleks vennad Montgolfierid oma ülimalt ohtliku lendava lõkkega Pariisis lendu tõusta tohtinud. Lilienthalil ilmselt ei oleks keelatud end üksinda tappa, aga kuulendurite täiesti teadmatusesse lennutamine on täna täielikult välistatud. Me ju näeme seda jooksvalt...
Senise statistika järgi on enamus isesõitjate avariisid kaasliiklejate põhjustet. Kas otseselt rikkumiste või lihtsalt ebaadekvaatse käitumise tõttu. Laialdast kajastust saanud Teslade otse ja pidurdamata takistussesõidud on olnud üksikpiisad inimeste tekitatud avariide meres. Kahju on nende avariide andmete peitmisest: mida seinasõitnud auto ikkagi nägi või tegi viimasel kahel sekundil?
Tehniliselt on isesõitjad valmis. Põhimõte töötab. Andurid lähevad järjest väiksemaks ja töökindlamaks. Algoritmid lihvitakse ära. Aga ühiskond ei ole valmis.
Vastamata on põhiküsimus: kui füüsika määrab, et isesõitja peab kellegi tapma, siis kelle? Ning kes selle eest meie praeguse õigusraamistiku tõttu kinnimajja läheb?
Kesssss vasssstutap?
See pole mitte tehniline küsimus, vaid õiguslik ning mõningal määral ka kultuuriline. Euroopas loetakse inimelu pühaks ja selle võtmist kuriteoks, aasias on pühad vaid kõrgemast soost olendid ning tavalisis töölisi loendatakse (ning vajadusel kantakse maha) "ühikute kaupa". Seega võime isesõitjate arengut oodata ennekõike sealtkandist.
Paneme siia lõppu ka autonooomsuse klassid uuesti:
https://accelerista.com/uudis/innovatsio...i-tasemed/
Me oleme praegu tasemel 3 ja mõned autod juba tasemel 4. Taseme 5 aktsepteerimiseks tuleb ühiskonnal palju vastutustundlikumaks muutuda.
Siit saab ka lugeda, mida arvati kaks aastat tagasi:
https://arenguseire.ee/pikksilm/isesoidu...-vastutab/
TuSimple on vahepeal USAs pankrotti lastud ja tegevus tagasi koju kolitud.
Tänases ühiskonnas ei oleks vennad Montgolfierid oma ülimalt ohtliku lendava lõkkega Pariisis lendu tõusta tohtinud. Lilienthalil ilmselt ei oleks keelatud end üksinda tappa, aga kuulendurite täiesti teadmatusesse lennutamine on täna täielikult välistatud. Me ju näeme seda jooksvalt...
Senise statistika järgi on enamus isesõitjate avariisid kaasliiklejate põhjustet. Kas otseselt rikkumiste või lihtsalt ebaadekvaatse käitumise tõttu. Laialdast kajastust saanud Teslade otse ja pidurdamata takistussesõidud on olnud üksikpiisad inimeste tekitatud avariide meres. Kahju on nende avariide andmete peitmisest: mida seinasõitnud auto ikkagi nägi või tegi viimasel kahel sekundil?
Tehniliselt on isesõitjad valmis. Põhimõte töötab. Andurid lähevad järjest väiksemaks ja töökindlamaks. Algoritmid lihvitakse ära. Aga ühiskond ei ole valmis.
Vastamata on põhiküsimus: kui füüsika määrab, et isesõitja peab kellegi tapma, siis kelle? Ning kes selle eest meie praeguse õigusraamistiku tõttu kinnimajja läheb?
Kesssss vasssstutap?
See pole mitte tehniline küsimus, vaid õiguslik ning mõningal määral ka kultuuriline. Euroopas loetakse inimelu pühaks ja selle võtmist kuriteoks, aasias on pühad vaid kõrgemast soost olendid ning tavalisis töölisi loendatakse (ning vajadusel kantakse maha) "ühikute kaupa". Seega võime isesõitjate arengut oodata ennekõike sealtkandist.
Paneme siia lõppu ka autonooomsuse klassid uuesti:
https://accelerista.com/uudis/innovatsio...i-tasemed/
Me oleme praegu tasemel 3 ja mõned autod juba tasemel 4. Taseme 5 aktsepteerimiseks tuleb ühiskonnal palju vastutustundlikumaks muutuda.
Siit saab ka lugeda, mida arvati kaks aastat tagasi:
https://arenguseire.ee/pikksilm/isesoidu...-vastutab/
TuSimple on vahepeal USAs pankrotti lastud ja tegevus tagasi koju kolitud.