11-11-2024, 22:44 PM
(11-11-2024, 15:07 PM)Fox Kirjutas: Tänan jällegi põhjaliku ülevaate eest. Selle kelladeplokiga on mindud ilmselt lihtsama vastupanu teed, võetud "VDO kataloogist" mingi valmiskomplekt kellasid ja tänu sellele ongi tulemus selline pisut "põllumajandusliku" välimusega (kui see väärispuit välja arvata.) See kooslus nagu ei sobitu sinna muidu väga hästi õnnestunud salongi. Midagi hullu muidugi ei ole, kõik on üldiselt selge ja arusaadav.
Tagakõlarid on ka itaallasklikult "huvitava" koha peale paigaldatud, neerukivide tekke ohtu selles autos muusikat kuulates vist ei ole![]()
Kas Espriti lisavarustusse mingi kompuutrilaadne seadeldis ka kuulus, mis näiteks keskmist kiirust, kütusekulu jne arvutas?
Esprit näidikute plokk on tegelikult olnud sama ülesehitusega algusaastatest alates - vaheldunud on vaid välispinna viimistluse materjalid ning stiil. Seda, miks enam kui 20 tootmisaasta jooksul füüsilisi muutuseid ei toimunud, võikski nimetada inglaslikuks konservatiivsuseks. Ainuke oluline füüsiline ümberkujundus toimus alles 1998 aastal (22 aastat pärast tootmise alustamist) kui näidikud eemaldati iseseisvast "kastist" ja sulandusid armatuuri nagu enamikel tänapäevasematel sõiduautodel on.
1976-1987 kasutati Esprit puhul kodumaiseid Smiths'i kellasid. 1987 aastal, koos Stevens'i faceliftiga võeti esmakordselt kasutusele VDO toodang. See oli loomulik, et väikeseeria käsitööautole ei hakatud eraldi näidikuid disainima ja tootma. Ikka kasutati seda, mis tootjatel juba olemas oli.
Laenatud foto / Lotus Cars Community
Lotus kasutas Esprit puhul (ja ka oma kõigi teiste varasemate mudelite puhul) iseseisvaid näidikuid, mitte raamile kinnitatud komplekti nagu paljudes teistes sõidukites samal ajastul. Need olid klambritega kinnitatud komposiit- või vineerplaati lõigatud avadesse. Nagu arvata, on selline ülesehitus tagantpoolt vaadates üsna ebakorrapärase välimusega.
Kõlarid on neis autodes üldiselt üleliigsed. Teevad häält küll, kuid raadiot eriti kuulama ei kipu. Lotus sunnib keskenduma sõiduelamusele, ning iga kõrvaline asi muutub häirivaks. Kui oma igapäeva autos mul alati muusika mängib, siis Lotusega sõites ei teki mingit tunnet, et lülitaks raadio tööle. Ja kui lülitad, siis lülitad kohe uuesti välja. Segab. Võib-olla sellepärast need autod omale tehasest raadiot ei saanudki.
Kuigi Esprit oli tootmises 2004 aastani, siis ühtegi isegi kõige primitiivsemat kompuutrit või reisiarvestit pole neisse kunagi paigaldatud. Ka odomeeter oli pikalt mehaanilise ülekandega. Alles 1998 aastal tuli digitaalne.