29-11-2024, 12:06 PM
(29-11-2024, 11:22 AM)klemm Kirjutas: Minu imelikud sõidukid.
el. roller, 22kh kiirus, kaal 80 kg. Vajab kindlustust.
avant laadur, 9 kh kiirus, kaal 550 kg. ei vaja kindlustust.
murutraktor, 20 kh kiirus, kaal midagi 100 kg kanti (pole kaalunud) vajab kindlustust.
Järeldus:
Õlle järgi hakkan käima avandiga
Tere jälle! Otsustasin automoto- ja vanatehnika-alase tsölibaadi lõpetada Paras mitmekuuline paus, mida on tehtud ka alkoholist jne. Suitsuvaba paus on juba 8 aastat ja see jääb igaveseks, nii on otsustatud. Ehk sõltuvuse ravi. Sisustanud seda viimasel ajal rasketehnika ja teehooldustehnikaga mürades aga ikka ka saage ja võsakaid käes hoides. Ehk kõike euroliidu kinnimakstut õppimist ja erilubasid-õiguseid reaalsuses ära kasutades.
Aga seaduseid on mitmeid. Esimene nendest LS, mis selgitab üldse mootorsõiduki mõiste. Ehk millega tohib ja milelga ei tohi regamata avalikel teedel liigelda. Esimene on siis alla 6 km/h. Pisemad roomikdumperid, raudhobud, käsitraktorid jms 5 km/h silt ja olemas. Kes mäletavad, siis MF70 jms oligi tehasest istmega haagisele just selline piirang maalitud sest see tuleneb 1968 aasta konventsioonist.
Nüüd on tulnud uus kiiruslik mõiste 14 km/h ja no ei ole mitte üks murutraktor nii kiire "tehasest" - seega peale märk 12 km/h ja jälle JOKK. Edasi on küsimus ju registreeritusest sest avalikul teel/alal kasutamiseks hakkab see tulema. Ka murutraktorid-nullpöörajad et kas ka neid peab hakkama regama olles kommunaalteenuse osutaja kui tõesti tehas annab näiteks 20 km/h kiiruse? Teatud pille saabki liikurmasinatena arvele, olen ka nullpöörajat numbritega kusagil näinud...
Pealt 14 km/h sõitvad asjad on aga igati loogiline, kuidas see aga toimima hakkab? Ehk tegelikult olen kog uaeg väitnud, et olema peaks ISIKUPÕHINE liikluskindlustus vastavalt tema juhtimisõigustele v.a. rasketehnika veokatest ja bussidest masinrongideni. Ehk mul näiteks kõik see uus oleks kaetud kuni B+O1. T oleks teine teema.