05-12-2024, 13:58 PM
Hiljuti oli postimehes artikkel sellest, kuidas MTA soovib palgata inimesi, maksuteadete kojukande eesmärgil. Kahjuks üles ei leia enam seda
artiklit.
Olles kokkupuutunud, teemaga maksude kätte toimetamine võin öelda, et on mitmeid probleemseid kohti. Toon välja mõned seltskonnad, kes on mulle siis töö praktikas ja muul viisil silma hakanud.
Automaksu kontekstist lähtudes on täiesti olemas isikuid (küll mitte väga palju), kelle nimel võibolla registreeritud auto(d) aga kellele puudub alaline elukoht või isegi sissekirjutus
rahvastiku registris. Teine teema on kodanikud, kes on välisriigis alaliselt aga pole oma elukohta kuskil märkinud. Ka väga marginaalne grupp aga nendele mis tahes maksuteadete toimetamine on korraik kadalipp. Mõnele ei saa isegi dokumente allkirjastamisek saata, sest kodaniku viibimise asukohta ei saa kindlaks teha.
Nende isikute tagaotsimine, kellel pole ametlikku elukohta on omaette fenomen ja võtab lihtsalt kõvasti aega.
Teine grupp on välismaalased, kellel on eestis viibimise ja elamise õigus, kuid kes elavad kord siin kord seal. Autosid on nad saanud oma nimele teha. Eesti riik siiski kontrollib andmete õigsust aga kuna välismaalasi on palju siis raskemad juhused on nendega, kes on kuskil eksootilisest riigist siia tulnud.
Kolmas grupp: vene passiga/kodakondusega kodanikud. Osad neist ei ela enam üldse eestis(või vähemalt nii nad on oma elukoha märkinud) aga nad on saanud auto osta ja omada. Kas ka oma nimele teha, seda ma kommenteerida ei oska. Ning venemaale maksuteate saatmine ja sealt lootus midagi saada on nulli lähedane. Juba enne sõda oli nendega probleeme, küll mitte palju aga nii mõnigi leidis, et ta pole kohustatud midagi eesti riigile tasuda. Üks tuntumaid näiteid oli Ida-Virumaal kortereid kokku ostnud vene kodanikud, kes aastaid ei tasunud ei kommunaale ega maamaksu.

Olles kokkupuutunud, teemaga maksude kätte toimetamine võin öelda, et on mitmeid probleemseid kohti. Toon välja mõned seltskonnad, kes on mulle siis töö praktikas ja muul viisil silma hakanud.
Automaksu kontekstist lähtudes on täiesti olemas isikuid (küll mitte väga palju), kelle nimel võibolla registreeritud auto(d) aga kellele puudub alaline elukoht või isegi sissekirjutus
rahvastiku registris. Teine teema on kodanikud, kes on välisriigis alaliselt aga pole oma elukohta kuskil märkinud. Ka väga marginaalne grupp aga nendele mis tahes maksuteadete toimetamine on korraik kadalipp. Mõnele ei saa isegi dokumente allkirjastamisek saata, sest kodaniku viibimise asukohta ei saa kindlaks teha.
Nende isikute tagaotsimine, kellel pole ametlikku elukohta on omaette fenomen ja võtab lihtsalt kõvasti aega.
Teine grupp on välismaalased, kellel on eestis viibimise ja elamise õigus, kuid kes elavad kord siin kord seal. Autosid on nad saanud oma nimele teha. Eesti riik siiski kontrollib andmete õigsust aga kuna välismaalasi on palju siis raskemad juhused on nendega, kes on kuskil eksootilisest riigist siia tulnud.
Kolmas grupp: vene passiga/kodakondusega kodanikud. Osad neist ei ela enam üldse eestis(või vähemalt nii nad on oma elukoha märkinud) aga nad on saanud auto osta ja omada. Kas ka oma nimele teha, seda ma kommenteerida ei oska. Ning venemaale maksuteate saatmine ja sealt lootus midagi saada on nulli lähedane. Juba enne sõda oli nendega probleeme, küll mitte palju aga nii mõnigi leidis, et ta pole kohustatud midagi eesti riigile tasuda. Üks tuntumaid näiteid oli Ida-Virumaal kortereid kokku ostnud vene kodanikud, kes aastaid ei tasunud ei kommunaale ega maamaksu.