11-12-2024, 12:34 PM
(11-12-2024, 12:18 PM)jugaramus Kirjutas:Praktilises elus saab sellise registreerimismärgi kasutamine negatiivseid tagajärgi tuua kaasa kahes olukorras - tehnoülevaatusel või politsei poolt liiklusjärelevalves. Esimene on odav viis vastuse saamiseks, teise puhul tuleb ilmselt ka rahakotti kergendada. Kumbki ei anna loomulikult absoluutset kindlust, et nii ongi.(31-08-2022, 09:19 AM)indreksirk Kirjutas:(30-08-2022, 22:20 PM)zazik Kirjutas: Liikluspilti vaadates tõenäoliselt väga palju praegu ei kontrollita seda numbrimärgi vastavust, liikluses on silma hakanud päris palju "puhta" numbriga autosid, millel neid legaalsel teel kuidagi olla ei saa. Ülevaatusel kuuldavasti vaadatakse küll.EST tähiseta registreerimismärgi kasutamine on seaduspärane ainult siis, kui sõiduk on registreeritud Eestis enne 01.07.2004. Neil sõidukitel võib kasutada eurotähiseta registreerimismärki legaalselt. Hiljem registreeritud sõidukid või hiljem sellele sõidukile väljastatud registreerimismärk peavad vastama aga väljastamise ajal kehtinud nõuetele. Seega tuleb liikluses sellist sõidukit nähes teha väike kontroll Transpordiameti eteeninduse kaudu, kust on näha sõiduki registreerimistoimingute ajalugu. Omanikuvahetus ei ole oluline - vaadata tuleb esmast registreerimist Eestis ning konkreetse registreerimismärgi väljastamise kuupäeva. D
Alus
MKM 21.06.2011 määrus nr 49 - Riiklikele registreerimismärkidele ja nende valmistamisele esitatavad nõuded, avaldatud https://www.riigiteataja.ee/akt/103062022011
Määruse § 7.1 lg 2 - Enne 1. juulit 2004. a liiklusregistris registreeritud sõidukile väljastatud registreerimismärki ei pea ümber vahetama käesoleva määruse nõuetele vastava registreerimismärgi vastu.
Mitte, et ma kahtleks teie teadmistes, aga mulle väidab üks jurist, kes ka töötand politseis, et oluline on auto esmane registreerimine, mitte arvele võtu aeg.
Mul on üks auto, mis arvele võetud 2006a ja siis võtsin ka kohe omastarust täiesti legaalselt vana tüübi reg nr-d. Auto teh passis 98a. Kuna auto pikalt seisnud ja numbrid varastati korra ära, siis plaan uuesti vana tüübi nr-d. Nüüd ma ei sa aru, kas see legaalne või ei.
Kui "võtad uuesti vana tüübi nr-d", siis soovitan seda teha ametlikult, st riigi käest ehk Transpordiameti kaudu. Mitte ükski teine inimene ega ettevõte ei oma Eestis õigust välja anda registreerimismärke või nende duplikaate. Isegi kui keegi väidab, et tal on selleks õigus, siis minu praktikas ei nõustu keegi neist selle kohta kirjalikku kinnitust andma. Enda arust legaalne ei pruugi seda olla riigi vaates. Tean tervet nimekirja inimesi, enda arvates sõitsid kainena, aga alkomeeter näitas joovet. Või enda arvates lubatud kiirusega, aga tegelikult kiirusepiirangust kiiremini. Või enda arvates ohutu pikivahega, kuid millegipärast on ikka nina lömmis.
Õigusnorme võib erineval viisil tõlgendada, kuid tasub veelkord lugeda minu poolt viidatud õigusakti. Kui kokku saavad kaks juristi, siis võib neil samas küsimuses olla ka kolm konkureerivat arvamust. Mina ei ole jumal ning võin loomulikult eksida.