16-12-2024, 14:38 PM
Tuleb vabandada. Ilmselt on kirjutatud tekst liiga keeruline või puudulik.
EVKL soovitus on kustutada ajutiselt registrist kõik sõidukid, mis on nn aktiivses registris ja mida ei kasutata. See on seotud automaksuga. Enne seda soovitust on selles kirjas ka selgitatud, et peatatud kandega sõidukitele ei ole aastatel 2025 ja 2026 ette nähtud mootorsõidukimaksu. Seega puudub igasugune praktiline vajadus ajutiselt kustutada registrist sõidukit, mille registrikanne on peatatud. Ja praegune õiguslik olukord seda ka ei võimalda. Küll aga saab ajutiselt kustutada registrist aktiivse registrikandega sõidukeid ja ka pikendada juba täna ajutiselt registrist kustutatud sõiduki ajutise registrist kustutamise tähtaega.
Kirja teine pool oli pühendatud alles seaduseelnõu tasemel tuleviku muudatustel, mis ei ole ka täna veel jõustunud. Tõenäoliselt võtab Riigikogu täna (16.12.2024) selle seadusemuudatuse vastu, kuid selle peab ka Vabariigi President välja kuulutama ja see tuleb jõustumiseks avaldada Riigi Teatajas. Täna ei ole selleks lihtsalt õiguslikku alust, kuid eeldatavasti järgmisest aastast on see olemas.
Vast kõige olulisem puudus selles kirjas on see, et riik kustutab automaatselt sõidukid registrist 01.11.2026 ehk alles kahe aasta pärast. Üleminekuaeg on piisavalt pikk, et jõuda kõik vajalikud toimingud ära teha. Ja veel - need muudatused, millega peatatud kandega sõidukitega saab hakata tegelema, jõustuvad ka alles 01.01.2026 ehk ka 2025. aastal ei saa peatatud kandega sõidukeid ajutiselt registrist kustutada. Küll aga saab alates 01.01.2025 esitada taotlusi nn "fantoomsõidukite" registrist kustutamiseks ehk nende sõidukite kustutamiseks, mida enam ei ole registrijärgsel omanikul alles kas seetõttu, et ta on selle müünud või et see on hävinenud. Lammutustõend ei ole nõutav.
Ärge kartke küsida, rumalaid küsimusi tegelikult ei ole.
Ma loodan, et nüüd sai selgemalt selgitatud.
EVKL soovitus on kustutada ajutiselt registrist kõik sõidukid, mis on nn aktiivses registris ja mida ei kasutata. See on seotud automaksuga. Enne seda soovitust on selles kirjas ka selgitatud, et peatatud kandega sõidukitele ei ole aastatel 2025 ja 2026 ette nähtud mootorsõidukimaksu. Seega puudub igasugune praktiline vajadus ajutiselt kustutada registrist sõidukit, mille registrikanne on peatatud. Ja praegune õiguslik olukord seda ka ei võimalda. Küll aga saab ajutiselt kustutada registrist aktiivse registrikandega sõidukeid ja ka pikendada juba täna ajutiselt registrist kustutatud sõiduki ajutise registrist kustutamise tähtaega.
Kirja teine pool oli pühendatud alles seaduseelnõu tasemel tuleviku muudatustel, mis ei ole ka täna veel jõustunud. Tõenäoliselt võtab Riigikogu täna (16.12.2024) selle seadusemuudatuse vastu, kuid selle peab ka Vabariigi President välja kuulutama ja see tuleb jõustumiseks avaldada Riigi Teatajas. Täna ei ole selleks lihtsalt õiguslikku alust, kuid eeldatavasti järgmisest aastast on see olemas.
Vast kõige olulisem puudus selles kirjas on see, et riik kustutab automaatselt sõidukid registrist 01.11.2026 ehk alles kahe aasta pärast. Üleminekuaeg on piisavalt pikk, et jõuda kõik vajalikud toimingud ära teha. Ja veel - need muudatused, millega peatatud kandega sõidukitega saab hakata tegelema, jõustuvad ka alles 01.01.2026 ehk ka 2025. aastal ei saa peatatud kandega sõidukeid ajutiselt registrist kustutada. Küll aga saab alates 01.01.2025 esitada taotlusi nn "fantoomsõidukite" registrist kustutamiseks ehk nende sõidukite kustutamiseks, mida enam ei ole registrijärgsel omanikul alles kas seetõttu, et ta on selle müünud või et see on hävinenud. Lammutustõend ei ole nõutav.
Ärge kartke küsida, rumalaid küsimusi tegelikult ei ole.
Ma loodan, et nüüd sai selgemalt selgitatud.