19-12-2024, 16:20 PM
Ühistranspordi optimeerimine või selle tänapäeva toomine ning rahvastiku paiknemine plus kodu-töö ränne ei ole siinse teemaga haakiv
Loomulikult osta(ksi)n isesõitva auto. Pmst on see ju mugavuslisa nagu püsikiirushoidja: annab võimaluse soovi korral mitte tegeleda asjaga, millega ei taha (või saa) hetkel tegeleda. Kui on endal tahtmine sõita või on (ilmastiku)olud sellised, et masin ei saa hakkama - eks siis sõidan ise ja ei kasuta seda mugavusfeatuuri. Igapäevasõidukid ei ole niigi vaikimisi funiks sõiduks vaid turvalisemaks (=igavaks) sõiduks.
Tõsi - mu senine ainuke kogemus (käesolev kevad, sõiduk lihtne, aga värske Golf, koht Portugal) juhtimisse sekkuva rendiautoga ei jätnud just head muljet. Aga ei häirinud ka nii palju, et oleksin välja lülitamiseks netist juhiseid otsinud - nimelt oma loogikaga ei näinud, kas ja kuidas masinal sõitu sekkumise keelata saab. Rahvaautoke puikles veidi rooli väristades reavahetustel (see ei seganud) ning asus pidurdama osade kurvina realiseeritud kiirtee mahasõitudel, kus nägi justkui ees tõket. Ning kord mägisemal nn külateelõigul tegi ka ühe jabura ja ebameeldiva äkkpidurduse.
Samas nt maakodu on mul pealt 100km Narva suunda ning kui seal maanteel samad sõiduabilised sekkuks, oleks asi kindlasti põhjusega. Ehk siis sellel trassil oleks masinal juba tänapäeval ok sõita ja kui saaks, siis ma tegeleks muuga, kui igava tee vahtimisega. Ning Vabaduse pst, mida tihti sõidan - nii igava sõiduga võiks küll masin tegeleda. No ja kui ma võin linnapeal või külas käies veini-õlut pruukida ning masin mu koju sõidutab - see sobiks väga hästi!
Muidu aasta alguses liiklesin rendiautol Marokos. Seal oleks linnakestes medina-osades (vanalinn) küll huvitav isesõitmist näha: kõikvõimalike eri kiirusega (kerg)liiklejate vahel mängisin ma roolis tetrist, mille hiljem videolt vaatamine pani küsima, kuidas krt küll närvid vastu pidasid. Eks video on piiratum, aga kui masin nt Napoli ja Moskva tipptunni-liikluses hakkama saaks, siis seal ei pruugi saada
No ja pikamaa-veokad võiks sobiva ilma korral küll ise sõita: inimene seal roolis (ja autos) on sama vajalik, kui linnaliini reisisaatja. Seda enam, et masin nt selliseid rumalusi ju ei teeks:
https://www.facebook.com/liiklusjareleva...785987414/

Loomulikult osta(ksi)n isesõitva auto. Pmst on see ju mugavuslisa nagu püsikiirushoidja: annab võimaluse soovi korral mitte tegeleda asjaga, millega ei taha (või saa) hetkel tegeleda. Kui on endal tahtmine sõita või on (ilmastiku)olud sellised, et masin ei saa hakkama - eks siis sõidan ise ja ei kasuta seda mugavusfeatuuri. Igapäevasõidukid ei ole niigi vaikimisi funiks sõiduks vaid turvalisemaks (=igavaks) sõiduks.
Tõsi - mu senine ainuke kogemus (käesolev kevad, sõiduk lihtne, aga värske Golf, koht Portugal) juhtimisse sekkuva rendiautoga ei jätnud just head muljet. Aga ei häirinud ka nii palju, et oleksin välja lülitamiseks netist juhiseid otsinud - nimelt oma loogikaga ei näinud, kas ja kuidas masinal sõitu sekkumise keelata saab. Rahvaautoke puikles veidi rooli väristades reavahetustel (see ei seganud) ning asus pidurdama osade kurvina realiseeritud kiirtee mahasõitudel, kus nägi justkui ees tõket. Ning kord mägisemal nn külateelõigul tegi ka ühe jabura ja ebameeldiva äkkpidurduse.
Samas nt maakodu on mul pealt 100km Narva suunda ning kui seal maanteel samad sõiduabilised sekkuks, oleks asi kindlasti põhjusega. Ehk siis sellel trassil oleks masinal juba tänapäeval ok sõita ja kui saaks, siis ma tegeleks muuga, kui igava tee vahtimisega. Ning Vabaduse pst, mida tihti sõidan - nii igava sõiduga võiks küll masin tegeleda. No ja kui ma võin linnapeal või külas käies veini-õlut pruukida ning masin mu koju sõidutab - see sobiks väga hästi!
Muidu aasta alguses liiklesin rendiautol Marokos. Seal oleks linnakestes medina-osades (vanalinn) küll huvitav isesõitmist näha: kõikvõimalike eri kiirusega (kerg)liiklejate vahel mängisin ma roolis tetrist, mille hiljem videolt vaatamine pani küsima, kuidas krt küll närvid vastu pidasid. Eks video on piiratum, aga kui masin nt Napoli ja Moskva tipptunni-liikluses hakkama saaks, siis seal ei pruugi saada

No ja pikamaa-veokad võiks sobiva ilma korral küll ise sõita: inimene seal roolis (ja autos) on sama vajalik, kui linnaliini reisisaatja. Seda enam, et masin nt selliseid rumalusi ju ei teeks:
https://www.facebook.com/liiklusjareleva...785987414/
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"