27-12-2024, 14:24 PM
Teisel rattal on olemas raami number ja selle kõrval ka aastaarv - 12-79.
Kuna tehase dokumendid on õnneks säilinud on võimalik selle raami numbri järgi päris palju info saada. Vorontsovi poeg on õnneks internetis üsna aktiivne ja omab enamus tehase dokumente nende rataste kohta.
Toorelt tõlgitud google abil:
Raami number: 12#12 Tootmisaasta: 1979 Kaubamärk: MOSCOW-80 Mudel: 156-431 (sprint) Suurus: 560 Partii: 1 Mängu teised numbrid: 1-11, 13-19 Torude tootja: NIKOPOLSKY PIPE PLANT Toru mudel: 30HGSA Märkus. Külgkoormus: 61,1 kg. Kogudeformatsioon: 4,41 mm. Püsiv deformatsioon: 0,38 mm. Raami kaal: 1920 kg. Kahvli kaal: Jalgratta kaal: Aksessuaarid: Märkus: koostaja Klimenko, jootja Nedelko, värv punane. Võidusõitja: Laništšev (Lapischev) Klient: Asukoht: Spordiselts/meeskond: Kokkulepe: Kuupäev:
Samast seeriast on ka ühe eestlase jaoks tehtud Moskva 80, sama mudel, raam veidi suurem(580), Tõnu Teesalu ratas raami nr 6.
Ratas on üle värvitud, tõenäoliselt Harkivi rattatehases. Ilmselt liinil värviti see päev HVZ V552i Sport Shosse-t, sest värv ja kirjad on pärit sealt. Ülevärv toimus ilmselt siis kui vahetati keskjooksu muhv ära. Tänu sellele on see ratas väga pikka aega tuvastamata jäänud, kuna ta näeb välja eemalt nagu tavaline Sport. Aga lähemal vaatlusel on näha, et ühist uuemate sportidega on vähe. Originaal detaile samuti vähe säilinud, puudu oli ka kahvel, kuid see õnnestus leida. Aga trekiratastel on õnneks vähem komponente ja väga palju kasutati tugevalt muudetud seeria eritellimus juppe. Ehk vändad on võimalik levinud juppidest koopiad teha jne. Seega originaaliks taastamine on realistlikum.
Hetkel olen korjanud vaikselt juppe, et ratas võimalikult originaali lähedaseks teha ja tuleval kevadel tahaks üle värvida uuesti punaseks selle ratta. Raam vajas ka veidi parandust, üks joode oli lahti murdunud ja kuna keskjooksu muhv oli vahetatud siis puudusid Moskva 80-nele omased augud, sai need ka sinna tehtud.
Pildi jaoks ja muidu katsetamiseks ajutiselt koostatud:
DSC04927 by Silver errr, on Flickr
DSC04932 by Silver errr, on Flickr
DSC04930 by Silver errr, on Flickr
Mõned pildid ka minevikust ja originaalvärvist:
232028_2321344214644031736491875803059662445762968o by Silver errr, on Flickr
465727419_10160949285984822_1636563032975741481_n by Silver errr, on Flickr
302027_772566835433142862189126643126088245444608n by Silver errr, on Flickr
Kuna tehase dokumendid on õnneks säilinud on võimalik selle raami numbri järgi päris palju info saada. Vorontsovi poeg on õnneks internetis üsna aktiivne ja omab enamus tehase dokumente nende rataste kohta.
Toorelt tõlgitud google abil:
Raami number: 12#12 Tootmisaasta: 1979 Kaubamärk: MOSCOW-80 Mudel: 156-431 (sprint) Suurus: 560 Partii: 1 Mängu teised numbrid: 1-11, 13-19 Torude tootja: NIKOPOLSKY PIPE PLANT Toru mudel: 30HGSA Märkus. Külgkoormus: 61,1 kg. Kogudeformatsioon: 4,41 mm. Püsiv deformatsioon: 0,38 mm. Raami kaal: 1920 kg. Kahvli kaal: Jalgratta kaal: Aksessuaarid: Märkus: koostaja Klimenko, jootja Nedelko, värv punane. Võidusõitja: Laništšev (Lapischev) Klient: Asukoht: Spordiselts/meeskond: Kokkulepe: Kuupäev:
Samast seeriast on ka ühe eestlase jaoks tehtud Moskva 80, sama mudel, raam veidi suurem(580), Tõnu Teesalu ratas raami nr 6.
Ratas on üle värvitud, tõenäoliselt Harkivi rattatehases. Ilmselt liinil värviti see päev HVZ V552i Sport Shosse-t, sest värv ja kirjad on pärit sealt. Ülevärv toimus ilmselt siis kui vahetati keskjooksu muhv ära. Tänu sellele on see ratas väga pikka aega tuvastamata jäänud, kuna ta näeb välja eemalt nagu tavaline Sport. Aga lähemal vaatlusel on näha, et ühist uuemate sportidega on vähe. Originaal detaile samuti vähe säilinud, puudu oli ka kahvel, kuid see õnnestus leida. Aga trekiratastel on õnneks vähem komponente ja väga palju kasutati tugevalt muudetud seeria eritellimus juppe. Ehk vändad on võimalik levinud juppidest koopiad teha jne. Seega originaaliks taastamine on realistlikum.
Hetkel olen korjanud vaikselt juppe, et ratas võimalikult originaali lähedaseks teha ja tuleval kevadel tahaks üle värvida uuesti punaseks selle ratta. Raam vajas ka veidi parandust, üks joode oli lahti murdunud ja kuna keskjooksu muhv oli vahetatud siis puudusid Moskva 80-nele omased augud, sai need ka sinna tehtud.
Pildi jaoks ja muidu katsetamiseks ajutiselt koostatud:
DSC04927 by Silver errr, on Flickr
DSC04932 by Silver errr, on Flickr
DSC04930 by Silver errr, on Flickr
Mõned pildid ka minevikust ja originaalvärvist:
232028_2321344214644031736491875803059662445762968o by Silver errr, on Flickr
465727419_10160949285984822_1636563032975741481_n by Silver errr, on Flickr
302027_772566835433142862189126643126088245444608n by Silver errr, on Flickr