Külmad ilmad ja (diisel)mootorite temperatuur
#1

(06-01-2025, 17:35 PM)v6sa Kirjutas:  ...
Ma ei näe ühtegi teist põhjust peale salongi soojashoidmise, miks peaks koha peal töötava diiselmootoriga autol mootori temperatuuri rangelt 90 peal hoidma praeguse 70 asemel.
...
Sellest ka ennetav küsimus, et kas meil tõesti on tegemist esimese mootorilembiga, kes tõesti muretseb ettenähtust madalamal jahutussärgi temperatuuril tühikäigul töötava mootori käekäigu pärast.
...
Alustan järjekordse OT-ga.
  • Ma ei usu eales, et koha peal töötava DIISELmootori jahutusvedelik saavutab 70 kraadi! Mõõtnud muidugi pole kuid sooja õhku soojendusest tulema ei hakka isegi plokisoojendusega eelsoojendatud mootorist, vaevalt leiget. Ma ei saanud küll teemapüstitaja tekstist aru, et sel mootoril on tühikaigul 70 kraadine "vesi". ennem usun, et selle vee temp on kusagil 30-40 kraadi kandis.
  • Kusagilt kooliajast on meelde jäänud, et alla 70 kraadise jahutusvedelikuga (vee) töötav mootor kulub kiiresti, st tuleb kiiresti saavutada vähemalt 70 celsiust
  • Mina olen küll selline mootorilemb, kes muretseb miks miinuskraadidega sõites ei saavuta mootori jahutusvedelik sama temperatuuri kui suvel ja kui kahjulik see on mootori tööeale?
Selgitan kuis oskan viimast probleemi: Kraade pole kusagilt mõõtnud, kuid lähtunud armatuurlaual olevast näidikust, millel on 3 valget kriipsu ja 1 punane kriips. Kui nüüd see näidiku ala jagada 10 võrdseks mõtteliseks osaks siis 0 on esimene kriips, kus seier seisab külmal mootoril, koha peal töötava mootori puhul tõuseb seier esimese mõttelise punktini, 5 on keskmine kriips mille peal on seier töösoojal mootoril suvel (see võiks ju olla norm töötemp) ja 10 on viimane valge kriips. 9 peal on punane kriips, see vist tähendab ülekuumenemist. Aga talvel ei lähe seier mingi valemiga üle mõttelise 4, ennem jääb 3 ja 4 vahele, ei aita radiaatori papiga kinnikatmine ega miski muu nõidumine. St et mootor ei saavuta normaalset töötemperatuuri, millised on need näidud kraadides jääb teadmata. Esindus kunagi ammu kinnitas probleemi ja ütles, et ka termostaadi vahetus ei olevat seisu muutnud sellele mootoril.  Seejuures salongi puhub täitsa kuuma õhku, sellega probleemi pole.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Külmad ilmad ja (diisel)mootorite temperatuur - Autor: honkomees - 06-01-2025, 21:00 PM
RE: Abipalve tagasideks - Autor: ivo86 - 06-01-2025, 21:46 PM
RE: Abipalve tagasideks - Autor: Lauri_L - 06-01-2025, 22:16 PM
RE: Abipalve tagasideks - Autor: honkomees - 06-01-2025, 22:44 PM
RE: Abipalve tagasideks - Autor: v6sa - 06-01-2025, 23:10 PM
RE: Abipalve tagasideks - Autor: ivo86 - 06-01-2025, 23:24 PM
RE: Abipalve tagasideks - Autor: Kult - 06-01-2025, 23:47 PM
RE: Abipalve tagasideks - Autor: pannkook - 07-01-2025, 08:08 AM
RE: Abipalve tagasideks - Autor: korvimees - 07-01-2025, 09:59 AM
RE: Abipalve tagasideks - Autor: Fox - 07-01-2025, 12:24 PM
RE: Abipalve tagasideks - Autor: huvi5 - 09-01-2025, 11:57 AM
RE: Külmad ilmad ja (diisel)mootorite temperatuur - Autor: MeelisV - 07-01-2025, 10:39 AM
RE: Külmad ilmad ja (diisel)mootorite temperatuur - Autor: maaks - 07-01-2025, 12:18 PM
RE: Külmad ilmad ja (diisel)mootorite temperatuur - Autor: Brrr - 08-01-2025, 01:17 AM
RE: Külmad ilmad ja (diisel)mootorite temperatuur - Autor: oliveer - 07-01-2025, 15:39 PM
RE: Külmad ilmad ja (diisel)mootorite temperatuur - Autor: maaks - 07-01-2025, 16:07 PM
RE: Külmad ilmad ja (diisel)mootorite temperatuur - Autor: Janka - 07-01-2025, 17:06 PM
RE: Külmad ilmad ja (diisel)mootorite temperatuur - Autor: muska71 - 08-01-2025, 09:33 AM
RE: Külmad ilmad ja (diisel)mootorite temperatuur - Autor: saarik - 09-01-2025, 12:58 PM
RE: Külmad ilmad ja (diisel)mootorite temperatuur - Autor: honkomees - 09-01-2025, 13:58 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne