08-01-2025, 21:06 PM
(31-12-2024, 01:39 AM)dzeiaar Kirjutas: Aitäh, väga hea lugemine see tekst. Üks küsimus tekkis ka. Kas teise Espriti varuratas on võimalik sellele ümber tõsta, kui pikemaks sõiduks läheb ja varuratta koht helisüsteemist vabastatud? Või on need erinevas mõõdus neil?
Pole tänu väärt!
Varuratas on võimalik vanema mudeli pealt ümber tõsta küll, sest füüsiliselt on vanema ja uuema auto kapotialune ning mootoriruum ühesuurused. Seal hulgas varuratta ruum.
Probleem tekib hoopiski auto all. Vanemal Giugiaro mudelil (S3 ja Turbo Esprit) on poldivalem 5x120mm (nö BMW mõõt). Vanematel S1/S2/S2.2 ja esimestel Turbo Esprit'del (nn. Essex autod) olid hoopiski nelja poldiga veljed. Kõik Stevens'i kerega autod alates 87 aastast olid ratta poldivalemiga 5x108mm (nö Volvo mõõt). Veel enam... Üleval fotol on vanema Esprit' tagavararatas. Diameeter kõige sisemise randi kohast on jämedalt 305...310mm. Stevens'i kerega autod omasid alates SE mudelist 1989 aastal pidurikettaid taga diameetriga vahemikus 274-320mm ning ees 259-320mm. Ehk isegi kui poldivalem oleks kattuv, siis füüsiliselt vanema ajastu tagavararatas pidurikettale (pidurisadulale) enam peale ei lähe.
Siin on näha, missugune peaks Lotus Esprit' tagavararatas välja nägema tootmisaastatel 1989-2004. Võib-olla ka 1987 aastast alates. Igatahes rehv seal peal on T125/80 R16. Velje PCD on 5x108 ning keskava interneedusele tuginedes 56,1mm. Kui kellelgi on midagi üsna sarnast jalus, siis võib alati pakkuda. Olen enam kui veendunud, et tegemist on ajastupõhise laiatarbekaubaga, mitte Lotusele disainitud tootega. Ise ma pole veel nii kaugele jõudnud, et aktiivseid otsinguid alustada.