10-01-2025, 00:33 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-01-2025, 00:40 AM ja muutjaks oli CHRhmm.)
Mõnusalt on aega mööda läinud siinsest viimasest postitusest. Kuna põhiline logi pidamise olen teinud motokuuri lehel, siis seal on ka detailsemalt kajastatud just K58 ja ka minsk M103 osa.
Nüüd reisiratas ise on mõneti teine projekt, mis kasvas K58 asjad välja.
väike ülevaade minski seisust, sest see on olnud nüüd suhteliselt staatiline 2019a. alates:
Minsk M103 1963a. Sai kogutud asjad uuesti kastist välja võetud ning komplekteeritud, et saada ülevaade, mis OK ja mis mitte ning et asjad ei kaoks. Igatahes püüan kogu ratta õigete komponentidega kokku laduda (s.h. jälgin ka osade pealelöödud daatumeid). Asjad, mis kindlasti pildil ei ole asjakohased on:
1. Rrummud on kolme randiga (M103 hilisemad + M104, rehvid gost aastast 64+). Üks õige 5 randiga olemas, kui need panen siis kui rummudega veljed kompleteeritud <- nüüdseks olen saanud ka õigemad 5 randi/valtsiga rummud - kuigi ühte tagumist tahaks ehk juurde.... ratast pole veel nende komplekteerinud.
2. Heeblid (M105) - õiged olemas aga roostesed, õigetel pole heebli otsas "kulli nokka";
3. Kütusevoolik koos filtriga - sõita oli vaja. Ajastu oma on olemas.
4. bensiinikraan aastast 1974) - olemas 62a. kraan ja õige voolik, klambreid vaja; Nüüdseks ka mingisugune pidusem 63a märkega.
5. Puudu esipiduri- spidomeetritross - oli vaja mujale tõsta korraks - tross olemas, kuid vaja korrastada e. sisu uus panna.
6. Puudu ka tagaketikaitse - see läks järeletegemise näidiseks ja juhe tagatulele, see olemas aga pole külge pannud - ka need nüüd olemas, nii originaal kui ka replika - värvida vaja.
Kahtlen õhufiltri kaane mutris - kas oli liblikaga või mitte?
63a. numeratsioon järgmistel detailidel:
Karburaator K55D; Generaator G401; spidomeeter, signaal C35, Küünal AH8, süütepool KM01, tagatulepirn.
Mul pole veel 63a. markeeringuga bensiinikraani, küünlapiipu ja esitulepirni, spidomeetri trossikõri,
Muide kui leiate, et mul midagi on ikkagi, mis 63a. M103 kindlasti ei olnud andke teada ning viidake õigele detailile.
![[Pilt: file.php?id=4025&mode=view]](https://foorum.motokuur.ee/download/file.php?id=4025&mode=view)
![[Pilt: file.php?id=4029&mode=view]](https://foorum.motokuur.ee/download/file.php?id=4029&mode=view)
![[Pilt: file.php?id=4026&mode=view]](https://foorum.motokuur.ee/download/file.php?id=4026&mode=view)
Loomulikult on vaja mingi hetk osasid korrastama, kroomima, värvima aga... las hetkel olla.
Nüüd K58-st:
Kuna tal käigukastis oli väike vimka, siis sai seda korrastatud ning lõpuks uus mootor pandud, sest karterid olid ikkagi erinevatest kooslustest.
Lisaks sai taastatud originaalsed tagaporika hoidjad - ehk siis kinnipandud kunagi ratsitud jawa amortide jaoks need kohad - siiani pole veel värvinud, kuid pole ka roostetama hakanud, sest sai neid leotatud MSO2 õliga.
Lisaks sai tagaporikas teine pandud, sest originaal oli juba väga hõre ja ei õnnestunud minu oskustega taga tule ümbrust ja numbrihoidja auke lappida - seda oli juba tehtud aga läks käest ära. Nüüdne porikas vajaks üldmuljega samasse konditsiooni viia.
Kahjuks pole mul ka talle enam ketikaitset, sest seda on mul üks ja jagan teise rattaga...
mõneti on hilisemalt versioonilt ka istmealune plekk - sellised tulid 59-60a ratastele, 58a. versioonil peaks kuju olema natuke teine ehk istme all suunaga üles ja seal, kus küljekarpi pole, peaks olema valtsitud serv sissepoole - mitte sirge...
No ja siis see klassika puuduv detail - lühike sirge küünlapiip
Õnnestus saada ka õige süütevõti - lõpuks.
No jah... heeblid on ju ka minski omad, mitte kovrovi aga need koos lenksuga küljes olid, siis jäävad ka.
Väike tagasihoidlik pildike ka temast:
![[Pilt: file.php?id=6350&mode=view]](https://foorum.motokuur.ee/download/file.php?id=6350&mode=view)
kogu see kooslus oli suuteline sõitma ka 75km/h
Lisaks on olemas sellele ka 13L paak ning seoses sellega ka teistsugused istme esimesed kronsteinid. Need on lähtuvalt paagist erinevate kujudega.
Muide lihtsalt märkusena, et selle K58 lenks on modifitseeritud ühest esimese otsa K125 lenksust, mul vanaisal oli kunagi rohekas K125 ja eks selle pealt see lenks sinna saigi...
Nüüd reisiratas ise on mõneti teine projekt, mis kasvas K58 asjad välja.
väike ülevaade minski seisust, sest see on olnud nüüd suhteliselt staatiline 2019a. alates:
Minsk M103 1963a. Sai kogutud asjad uuesti kastist välja võetud ning komplekteeritud, et saada ülevaade, mis OK ja mis mitte ning et asjad ei kaoks. Igatahes püüan kogu ratta õigete komponentidega kokku laduda (s.h. jälgin ka osade pealelöödud daatumeid). Asjad, mis kindlasti pildil ei ole asjakohased on:
1. Rrummud on kolme randiga (M103 hilisemad + M104, rehvid gost aastast 64+). Üks õige 5 randiga olemas, kui need panen siis kui rummudega veljed kompleteeritud <- nüüdseks olen saanud ka õigemad 5 randi/valtsiga rummud - kuigi ühte tagumist tahaks ehk juurde.... ratast pole veel nende komplekteerinud.
2. Heeblid (M105) - õiged olemas aga roostesed, õigetel pole heebli otsas "kulli nokka";
3. Kütusevoolik koos filtriga - sõita oli vaja. Ajastu oma on olemas.
4. bensiinikraan aastast 1974) - olemas 62a. kraan ja õige voolik, klambreid vaja; Nüüdseks ka mingisugune pidusem 63a märkega.
5. Puudu esipiduri- spidomeetritross - oli vaja mujale tõsta korraks - tross olemas, kuid vaja korrastada e. sisu uus panna.
6. Puudu ka tagaketikaitse - see läks järeletegemise näidiseks ja juhe tagatulele, see olemas aga pole külge pannud - ka need nüüd olemas, nii originaal kui ka replika - värvida vaja.
Kahtlen õhufiltri kaane mutris - kas oli liblikaga või mitte?
63a. numeratsioon järgmistel detailidel:
Karburaator K55D; Generaator G401; spidomeeter, signaal C35, Küünal AH8, süütepool KM01, tagatulepirn.
Mul pole veel 63a. markeeringuga bensiinikraani, küünlapiipu ja esitulepirni, spidomeetri trossikõri,
Muide kui leiate, et mul midagi on ikkagi, mis 63a. M103 kindlasti ei olnud andke teada ning viidake õigele detailile.
Loomulikult on vaja mingi hetk osasid korrastama, kroomima, värvima aga... las hetkel olla.
Nüüd K58-st:
Kuna tal käigukastis oli väike vimka, siis sai seda korrastatud ning lõpuks uus mootor pandud, sest karterid olid ikkagi erinevatest kooslustest.
Lisaks sai taastatud originaalsed tagaporika hoidjad - ehk siis kinnipandud kunagi ratsitud jawa amortide jaoks need kohad - siiani pole veel värvinud, kuid pole ka roostetama hakanud, sest sai neid leotatud MSO2 õliga.
Lisaks sai tagaporikas teine pandud, sest originaal oli juba väga hõre ja ei õnnestunud minu oskustega taga tule ümbrust ja numbrihoidja auke lappida - seda oli juba tehtud aga läks käest ära. Nüüdne porikas vajaks üldmuljega samasse konditsiooni viia.
Kahjuks pole mul ka talle enam ketikaitset, sest seda on mul üks ja jagan teise rattaga...
mõneti on hilisemalt versioonilt ka istmealune plekk - sellised tulid 59-60a ratastele, 58a. versioonil peaks kuju olema natuke teine ehk istme all suunaga üles ja seal, kus küljekarpi pole, peaks olema valtsitud serv sissepoole - mitte sirge...
No ja siis see klassika puuduv detail - lühike sirge küünlapiip
Õnnestus saada ka õige süütevõti - lõpuks.
No jah... heeblid on ju ka minski omad, mitte kovrovi aga need koos lenksuga küljes olid, siis jäävad ka.
Väike tagasihoidlik pildike ka temast:
kogu see kooslus oli suuteline sõitma ka 75km/h
Lisaks on olemas sellele ka 13L paak ning seoses sellega ka teistsugused istme esimesed kronsteinid. Need on lähtuvalt paagist erinevate kujudega.
Muide lihtsalt märkusena, et selle K58 lenks on modifitseeritud ühest esimese otsa K125 lenksust, mul vanaisal oli kunagi rohekas K125 ja eks selle pealt see lenks sinna saigi...
Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)
50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima": https://www.facebook.com/groups/471167806998913