04-02-2025, 20:24 PM
1991. aastast on säilinud mõned kaadrid. Taaskord septembrikuust ning üritusest Old Tallinn Ring.
Must-valgete piltide autor on Valdis Klavins Lätist ning tehtud on need Pirital ja Raekoja platsis.
Värviline pilt on eriline. Selle tegelikku autorit ma ei tea, kuid iseloomustab olulise märgina meie maa ja rahva ajalugu. Foto on tehtud Toompeal septembris 1991 ning taustal nähtavad graniitrahnud paigaldati sinna pärast veriseid sündmuseid Vilniuses 13.01.1991. Olid rahutud ajad. Vaid paar nädalat varem oli toimunud riigipöördekatse Nõukogude Liidus, mille tagajärjel Nõukogude Liit lagunes. Eesti taasiseseisvus 20.08.1991. Tagantjärgi toimus see vähemalt Eestis verevalamiseta ja tõsiste intsidentideta, kuid reaalselt selles olukorras elades nägid ka Eesti elanikud Pihkva dessantväelasi oma soomukitega Tallinnasse sõitmas.
Kuid ka neil keerulistel aegadel korraldasid vanatehnikahuvilised näituseid ja sõite. Kütusekriis oli haripunktis, st kütust sai eraisik osta vaid mõnikümmend liitri kuus ja selle kohta tehti märge tehnilisse passi. Avanevad piirid tekitasid ühendatud anumate efekti - Eestis vähese praktilise väärtusega vanad autod ja mootorrattad rändasid raha ja eluks vajalike esemete vastu algus Soome ja Rootsi, hiljem ka Saksamaa ja muu laia maailma poole. Meie tehnika-ajaloo (mis on osa meie kultuuriloost) kolm suuremat tragöödiat olid I maailmasõda, II maailmasõda ning 90ndate alguses piiride avanemine ning suur vaesus võrdluses kapitalistlike riikidega. Oli tehinguid, mille käigus rariteet vahetas õiglase hinnaga omanikku (Rakverest vahetati Horch 830 peaaegu uhiuue Mercedes vastu), kuid tavapärasem oli see, et BMW R35 vahetati kasutatud külmkapi või televiisori vastu.
Must-valgete piltide autor on Valdis Klavins Lätist ning tehtud on need Pirital ja Raekoja platsis.
Värviline pilt on eriline. Selle tegelikku autorit ma ei tea, kuid iseloomustab olulise märgina meie maa ja rahva ajalugu. Foto on tehtud Toompeal septembris 1991 ning taustal nähtavad graniitrahnud paigaldati sinna pärast veriseid sündmuseid Vilniuses 13.01.1991. Olid rahutud ajad. Vaid paar nädalat varem oli toimunud riigipöördekatse Nõukogude Liidus, mille tagajärjel Nõukogude Liit lagunes. Eesti taasiseseisvus 20.08.1991. Tagantjärgi toimus see vähemalt Eestis verevalamiseta ja tõsiste intsidentideta, kuid reaalselt selles olukorras elades nägid ka Eesti elanikud Pihkva dessantväelasi oma soomukitega Tallinnasse sõitmas.
Kuid ka neil keerulistel aegadel korraldasid vanatehnikahuvilised näituseid ja sõite. Kütusekriis oli haripunktis, st kütust sai eraisik osta vaid mõnikümmend liitri kuus ja selle kohta tehti märge tehnilisse passi. Avanevad piirid tekitasid ühendatud anumate efekti - Eestis vähese praktilise väärtusega vanad autod ja mootorrattad rändasid raha ja eluks vajalike esemete vastu algus Soome ja Rootsi, hiljem ka Saksamaa ja muu laia maailma poole. Meie tehnika-ajaloo (mis on osa meie kultuuriloost) kolm suuremat tragöödiat olid I maailmasõda, II maailmasõda ning 90ndate alguses piiride avanemine ning suur vaesus võrdluses kapitalistlike riikidega. Oli tehinguid, mille käigus rariteet vahetas õiglase hinnaga omanikku (Rakverest vahetati Horch 830 peaaegu uhiuue Mercedes vastu), kuid tavapärasem oli see, et BMW R35 vahetati kasutatud külmkapi või televiisori vastu.