06-02-2025, 01:55 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-02-2025, 02:11 AM ja muutjaks oli Jesper.)
Leidsin ühe kena dokumendi, kus on natuke reaalset olukorda kajastatud: https://www.iea.org/articles/fuel-econom...pean-union
Vanema aja, 1990-2011 kohta leidsin teise graafiku: https://www.eea.europa.eu/en/analysis/ma...onsumption . Kütusekulu langes 21 aastaga 20%.
Ehk väga laias laastus võib öelda, et kütusekulu langeb tänu paremale tehnoloogiale ja raskemate autode kiuste umbes 1 protsendipunkti aastas. Mida kauem aega selle 300Mm läbimiseks kulub, seda suurem hüpe on - kõige CO2-vaenulikum tarbija on see, kes ostab kuuri all seisnud väikese läbisõiduga vana auto ning selle lõpuni sõidab
PS, igaks juhuks olgu mainitud, et LDV tähendab selles kontekstis kõike alla 3,5 tonni kaaluvat.
- Kütusekulu on 2005-2019 langenud 17%: The average fuel consumption of LDVs in 2019 reached 6.0 litres gasoline equivalent per 100 kilometres (Lge/100 km), down from 7.0 Lge/ 100 km in 2005.
- See masside kasv ei ole tegelikult väga drastiline, 9%: This has coincided with the average weight of LDVs increasing from 1 327 kg in 2005 to 1 440 kg in 2019, which is just below the global average.
Vanema aja, 1990-2011 kohta leidsin teise graafiku: https://www.eea.europa.eu/en/analysis/ma...onsumption . Kütusekulu langes 21 aastaga 20%.
Ehk väga laias laastus võib öelda, et kütusekulu langeb tänu paremale tehnoloogiale ja raskemate autode kiuste umbes 1 protsendipunkti aastas. Mida kauem aega selle 300Mm läbimiseks kulub, seda suurem hüpe on - kõige CO2-vaenulikum tarbija on see, kes ostab kuuri all seisnud väikese läbisõiduga vana auto ning selle lõpuni sõidab

PS, igaks juhuks olgu mainitud, et LDV tähendab selles kontekstis kõike alla 3,5 tonni kaaluvat.